- فرهنگی

وزیر ارشاد: برای بزرگداشت مرحوم ابتهاج برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد

استاد امیرهوشنگ ابتهاج یکی از بزرگان شعر و غزلسرایی معاصر است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بزرگداشت این شاعر نامی کشور، برنامه‌هایی در دستور کار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: از زمانی که امیرهوشنگ ابتهاج در بیمارستان بستری شدند همکاران ما با خانواده این شاعر گرانقدر ارتباط گرفتند و برای هر گونه مساعدت، اعلام آمادگی شد.
به گفته محمدمهدی اسماعیلی بعد از درگذشت ایشان بنا به رسالت خود در خدمت به اهالی فرهنگ و هنر کشورمان، برای انتقال پیکر ایشان و برگزاری مراسم تشییع، هماهنگی‌های لازم انجام شد و امروز این مراسم به خوبی برگزار و نماز نیز در منزل ایشان و در کنار درخت ارغوان اقامه شد.
وی افزود: ادامه مراسم در رشت نیز با نظر خانواده محترم مرحوم ابتهاج اجرا خواهد شد و دعا می‌کنیم خداوند سایه بزرگان فرهنگ و ادب را بر سر مشتاقان ادب و هنر مستدام بگرداند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استاد ابتهاج از بزرگان شعر معاصر کشورمان است، افزود: همه به جایگاه استادی ایشان در این زمینه اذعان دارند و همه ما باید تلاش کنیم یاد و خاطره ایشان زنده بماند.
آقای اسماعیلی با اشاره به برنامه‌های علمی، ادبی و فرهنگی به یاد مرحوم ابتهاج گفت: همکاران ما در بخش‌های مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مانند انجمن مفاخر فرهنگی، برنامه‌هایی برای تعظیم و بزرگداشت این شاعر پرآوازه کشورمان انجام خواهند داد و به دوستان این موضوع را تأکید کردیم که این فضا را فراهم کنند که برنامه‌های علمی، ادبی فرهنگی و هنری به مناسبت زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان در دستور کار قرار گیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امیدواریم بتوانیم مجموعه کار‌هایی انجام دهیم که درخور زحمات بی شائبه و تلاش‌های نزدیک به یک قرن این شاعر گرانقدر باشد.

صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید