- فرهنگی

وزیر علوم: جشنواره حرکت آغاز یک درخشش است

 محمد علی زلفی گل در افتتاحیه نمایشگاه آثار برتر جشنواره بین المللی حرکت که امروز برگزار شد با اشاره به نقش دانشگاه ها در رشد فضیلت در جامعه گفت بایستی به جای رذیلت ها در دانشگاه به فضیلت ها توجه شود که بخشی از این فضای فضیلت توسط انجمن های علمی به دست می آید.
وزیر علوم گفت روسای دانشگاه ها باید انجمن های علمی را جدی گرفته و به دانشجویان اعتماد داشته باشند.
وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود افزود سرمایه گذاری در علم و دانش و انجمن های علمی بهترین سرمایه گذاری است و باید در کنار آموزش و پژوهش به موضوع فرهنگ هم در دانشگاه ها توجه داشت و به همین دلیل ۳ درصد از بودجه کل دانشگاه ها صرف امور فرهنگی خواهد شد.
زلفی گل افزود جشنواره حرکت آغاز رشد دانشجویان در آسمان علم و دانش است و یکی از مهمترین ویژگی های این نهاد غیردولتی و مردمی وجود تجربه کار تیمی و گروهی است که با توجه به مشکل فرهنگی کار گروهی در کشور این انجمن ها می توانند در ایجاد روحیه کار تیمی نقش آفرین باشند.
وزیر علوم نشاط و جوانی و استعداد و انگیزه را ویژگی های انجمن های علمی برشمرد و افزود با کمترین هزینه می توان بیشرین بهره وری را از انجمن های علمی دید.
زلفی گل گفت بار بخشی از آموزش بر عهده انجمن های علمی است و انجمن ها باید ضمن دعوت از مدیران موفق با تجربیات و اقدامات آنها آشنا شوند.
وزیر علوم در پایان با تبریک به برگزیدان جشنواره حرکت گفت این آغاز یک راه است و دانشجویان نباید توقف داشته باشند.
گفتنی است نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره حرکت از امروز تا سوم خرداد در باشگاه دانشجویی دانشگاه تهران واقع در خیابان ۱۶ آذر آماده بازدید علاثه مندان است.
 
خبرگزاری دانا

دیدگاهتان را بنویسید