- ورزش

ویژگی بارز مرحوم محمود مشحون «خدمت» بود

 

برادر مرحوم محمود مشحون تاکید دارد که خدمت به مردم و به ویژه جوانان از ویژگی‌های بارز او بوده است.

 محمدرضا مشحون برادر مرحوم محمود مشحون که در زمان ریاست وی مدیر فنی تیم‌های ملی بسکتبال را بر عهده داشت، گفت: خدمت به مردم و جوانان هدفش اصلی برادر مرحومم بود. او در تمام مدت زمان ریاستش علاقمندی زیادی به خدمت داشت و با این محور و هدف پیگیر فعالیت‌هایش بود.

وی ادامه داد: برادرم همواره از سالن‌ها سرکشی می‌کرد. به استان‌ها می‌رفت و در جریان فعالیت‌های شأن قرار می‌گرفت. علاقه زیادی داشت که به بسکتبال شهرستان‌ها خدمت کند. در راستای این هدف بازیکنان شهرستان را آموزش می‌دادیم و شرایط را مهیا می‌کردیم تا به دیگر کشورها بروند. نتیجه هم آن شد که جوانانی از شهرستان‌ها در تیم ملی خودنمایی می‌کردند.

مدیر پیشین تیم‌های ملی بسکتبال تصریح کرد: اگر شهرستان‌ها سهم به سزایی در تیم‌های ملی داشتند به خاطر این بود که رئیس فدراسیون تمرکز زیادی روی آنها داشت. تمام هدفش خدمت بود و به همین دلیل افتخارات زیادی برای بسکتبال به دست آورد.

برادر مرحوم محمود مشحون در پایان از تمام افرادی که طی روزهای گذشته وی و خانواده اش را تنها نگذاشتند قدردانی کرد.

 مرحوم محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال ۱۹ آذر بر اثر ایست قلبی درگذشت. تیم ملی بسکتبال در زمان وی برای نخستین بار قهرمان آسیا شد و سهمیه المپیک پکن را گرفت. نسل طلایی بسکتبال در زمان ریاست او شکل گرفت.

مهر