- سلامت

پزشکان گنابادی یک نفر را از معلولیت دایمی نجات دادند

با انجام موفقیت آمیز عمل جراحی در ۲ مرحله بر روی یک بیمار ۶۵ ساله گنابادی که به علت قطع نیمه کامل آرنج به بیمارستان بهلول شهرستان گناباد منتقل شده بود این فرد از معلولیت دایمی نجات یافت.

جراح و متخصص ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت:  مردی ۶۵ ساله که به دلیل کار با ماشین آلات کشاورزی دچار آسیب جدی در اندام فوقانی در ناحیه آرنج شده بود به صورت اورژانسی به اتاق عمل بیمارستان علامه بهلول گنابادی منتقل شد و بعد از اقدامات نخست درمانی از جمله شست و شوی زخم و بررسی وسعت آسیب در ۲ مرحله تحت عمل جراحی و ترمیم کامل اعصاب و عضلات در ناحیه آرنج قرار گرفت.
 
  دکتر قاسم زمانی  با بیان این که اعمال جراحی در ناحیه قدام آرنج به دلیل عبور عروق و اعصاب حیاتی اندام، بسیار حساس و زمان بر است اضافه کرد: این گونه عمل‌های جراحی به طور معمول در مراکز استانها انجام می شود اما با وجود کادر مجرب و تجهیزات اتاق عمل به ویژه میکروسکوپ و عینک مخصوص ترمیم عصب، این عمل جراحی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی با موفقیت انجام شد.
 
وی با اشاره به این که عمل جراحی ترمیم اعصاب و عضلات این بیمار حدود چهار ساعت زمان برد گفت: هم اکنون حرکات اندام فوقانی این بیمار معمولی و مطلوب است و او از معلولیت دایمی نجات پیدا کرد.
 
دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی ، مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.
 
۱۳۰ عضو هیات علمی در چهار دانشکده پزشکی، بهداشت، پرستاری و پیراپزشکی کار آموزش ۲ هزار دانشجو را در این دانشگاه بر عهده دارند.
 
دانشگاه علوم پزشکی گناباد شامل مراکز تحقیقاتی توسعه اجتماعی و ارتقای سلامت، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت (SDH) ، پرستاری، بیماریهای عفونی و سلامت باروری و جمعیت است و بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مردم این شهرستانها زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.
صداوسیما