- هنر

کارگردان نمایش «صید هشتم»: برای خودم چالش ایجاد کردم

 
کارگردان نمایش صید هشتم می‌گوید: امسال در بخش خیابانی شرکت کردم تا برای خودم چالشی ایجاد کنم و توان خودم را بسنجم. ضمن اینکه برقراری ارتباط با تماشاگر در تئاتر خیابانی خیلی بهتر اتفاق می‌افتد.

نمایش صید هشتم به کارگردانی حمید ابری یکی از آثار راه‌یافته به سی و سومین جشنواره تئاتر خراسان رضوی بوده که قرار است در بخش خیابانی به رقابت بپردازد.

آن‌گونه که حمید ابری توضیح می‌دهد، این نمایش گریزی می‌زند به اتفاقات دهه ۶۰ و آن اتفاقات را با اتفاقات دهه ۸۰ و ۹۰ مقایسه می‌کند.

ابری می‌گوید که در این نمایش خیابانی طنز  سعی کرده است تا این جریانات و اتفاقات را با هم مقایسه کند.

این کارگردان که سال گذشته نیز در بخش صحنه جشنواره تئاتر استانی حضور داشت، اضافه می‌کند: امسال در بخش خیابانی شرکت کردم تا برای خودم چالشی ایجاد کنم و توان خودم را بسنجم. ضمن اینکه برقراری ارتباط با تماشاگر در تئاتر خیابانی بسیار بهتر اتفاق می‌افتد و من این را خیلی دوست دارم؛ بنابراین فکر کردم بهتر است این سوژه را در قالب خیابانی پیاده کنم.

ابری در بخشی دیگر از صحبت‌هایش و با مروری بر آثار راه یافته به سی و سومین جشنواره تئاتر استانی ادامه می‌دهد: در کل فکر می‌کنم سطح کار‌ها در جشنواره امسال خوب باشد به ویژه در بخش خیابانی که کارگردان‌های خوبی حضور دارند و آثار خوبی را به جشنواره رسانده‌اند.

او درباره شانس راه یافتن به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز می‌گوید: امید که همیشه هست. از همین رو و با توجه به دو یا سه کار نسبتاً قوی که در جشنواره حضور دارند، می‌توانم احتمالش را بدهم که به جشنواره فجر راه پیدا کنم.  

شهرآرانیوز