- فرهنگی

کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به چاپ نودوششم رسید

به نقل از روابط عمومی انتشارات امیر کبیر کتاب ؛  «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در جلد یک پرفروش‌ترین جلد این کتاب است و جلد‌های پرفروش دیگر این کتاب به ترتیب فروش جلد ۴ با ۸۹ بار تجدید چاپ وجلد ۲ و ۳ این کتاب با ۸۷ بار تجدید چاپ به شمار می‌روند. تیراژ این کتاب خواندنی در هر بار تجدید چاپ بیش از ۵۰۰۰ نسخه بوده است.
مجموعه کتاب ۸ جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» مرحوم مهدی آذریزدی، مهم‌ترین و مشهورترین مجموعه تالیف شده به زبان فارسی است که کودکان و نوجوانان دیروز و امروز با آن آشنا و مانوس هستند.

قصه‌های کلیله و دمنه:
این کتاب جلد اول از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است که دارای ۲۵ داستان از قصه‌های کلیله و دمنه است . کلیله و دمنه کتاب بسیار معروفی است که اصل آن تقریبا در حدود دو هزار سال پیش به زبان هندی نگارش یافته است. این کتاب مربوط به گروه سنی پایان دبستان و دوره راهنمایی است.

قصه‌های مرزبان نامه:
بیست و یک قصه از قصه‌های خیلی خوب کتاب مرزبان نامه انتخاب و بازنویسی شده اند که از میان آن‌ها می‌توان به چند تا از بهترین‌های آن اشاره کرد: «آواز بزغاله»، «پیاده و سوار»، «شغال خرسوار»، «مرغ آتش خوار»، «روباه و خروس» و «الاغ سواددار».
قصه‌های سندبادنامه و قابوسنامه:
جلد سوم از محموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب شامل ۱۳ داستان از سند باد نامه و ۲ داستان از قابوسنامه است. قابوسنامه و سندبادنامه دارای انشا قدیمی و بسیار دشوار است که نویسنده سعی کرده این داستان‌ها را در قالب ساده بیان کند.

قصه‌های مثنوی:
این کتاب برای گروه سنی «ج» (چهارم و پنجم دبستان) و «د» (دوره‌ی راهنمایی) و شامل ۲۴ داستان کامل و مجزا، برگرفته از حکایت‌های شیرین و آموزنده‌ی «مثنوی مولوی» است. داستان‌ها چنان ساده و شیرین نوشته شده اند.

قصه‌های قرآن:
این کتاب جلد پنجم از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است که دارای ۱۸ قصه قرآنی است. این قصه‌ها بیشتر شامل قصه‌های پیامبران است.

قصه‌های شیخ عطار:
این کتاب از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب دارای ۲۱ داستان برگزیده از آثار شیخ عطار است که به بیان ساده و قابل فهم برای کودکان نوشته شده است.

قصه‌های گلستان و ملستان:

این کتاب که جلد هفتم از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب است، دارای داستان‌هایی از گلستان سعدی و مجموعه‌هایی که بعد از گلستان نوشته شده و بسیار شبیه گلستان سعدی می‌باشد، در بر می‌گیرد.

قصه‌های چهارده معصوم:
جلد هشتم از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب شامل قصه‌هایی از زندگانی چهارده معصوم علیهم السلام است که از کتب مختلفی جمع آوری شده است.

صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید