- تکنولوژی

کلاهبرداری با ترفند دعانویسی و رمالی در شبکه های اجتماعی

 
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه‌ و بویراحمد از شناسایی فردی خبر داد که با عنوان دعانویسی و رفع طلسم و مشکلات در شبکه اجتماعی اینستاگرام از کاربران کلاهبرداری می نمود.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مهدی عمران فر رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه وبویراحمد در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و ارائه شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از وی با ترفند دعانویسی و رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با پیگیری موضوع موفق به شناسایی متهم شدند و مبلغ کلاهبرداری شده در حساب مقصد مسدود گردید و متهم به مراجع قضایی معرفی گردید.

این مقام مسئول بیان داشت: افراد فالگیر و رمال دارای فن بیان خوبی بوده و با تبلیغات گسترده و فریبنده با سوء استفاده از سادگی و تحریک احساسات افراد در قبال انجام خواسته‌های نامعقول، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ سید مهدی عمران فر به شهروندان توصیه کرد : به این گونه تبلیغات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند چراکه این موارد به قصد کلاهبرداری بوده و ممکن است مخاطرات جدی به افراد وارد کند.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از عموم مردم خواستهشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تلفن فوریتهای سایبری 096380 موضوع را مطرح نمایند.