- فرهنگی

کودکان با جذابیت‌های فرهنگ ملی و بومی آشنا شوند

مازندران رییس کمیته هفته ملی کودک استان مازندران گفت: آنچه که باید روح حاکم بر این هفته باشد در دو محور متصور می‌شود؛ تربیت نسل دین‌دار، حفظ و انتقال هویت ملی و بومی که این مساله راهبردی است. لازم است با زبان هنر، کودک را با جذابیت‌های فرهنگ ملی و بومی خود آشنا سازیم و توسعه بخشیم.

روح الله سلگی امروز در جلسه هم‌اندیشی هفته ملی کودک، اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا با زبان هنر، کودکان را با جذابیت‌های دینی و فرهنگ ملی و بومی خود آشنا سازیم.

وی با اشاره به جامعیت شیوه‌نامه هفته ملی کودک بر اهمیت گرامی‌داشت این مناسبت تاکید کرد و یادآور شد: همه دستگاه‌های عضو کمیته نسبت به پیش‌بینی برنامه‌های پرمحتوا و مناسب برای این هفته تلاش داشته باشند.

سلگی با بیان اینکه برای فرمانداران شهرستان‌ها نیز می‌بایست ابلاغ ریاست کمیته‌های شهرستانی تنظیم شود، خواستار آن شد تا کمیته‌های متناظر شهرستانی نیز برای اجرای برنامه‌های عملیاتی در سراسر مازندران فعال شوند.

معاون استاندار مازندران در عین حال برنقش مهم صداوسیما و شهرداری در تولید برنامه‌های تبیینی و فضا سازی گسترده در هفته ملی کودک تاکید کرد و این مناسبت را تلنگری برای توجه به احقاق حقوق کودک دانست.

این مسئول اظهار کرد: در این حوزه با دو گروه والدین و کودک مواجه هستیم لازم است برای تبیین درست حقوق کودک به آن توجه اساسی داشت.

سلگی به برخی از معظلات اجتماعی جامعه نیز اشاره کرد و نقش تربیتی آموزه‌های دینی را برای رفع این مشکلات موثر دانست و گفت: بیان هنرمندانه آموزه‌های دینی و تبلیغ درست جذابیت‌های آن برای کودکان می‌تواند یکی از مصادیق احقاق حقوق کودک باشد که دستگاه‎های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان در خصوص آن حساس باشند.

رییس کمیته هفته ملی کودک استان مازندران در جمع بندی سخنانش بیان کرد: آنچه که باید روح حاکم بر این هفته باشد در دو محور متصور می‌شود؛ تربیت نسل دین‌دار، حفظ و انتقال هویت ملی و بومی که این مساله راهبردی است و لازم است با زبان هنر، کودک را با جذابیت‌های فرهنگ ملی و بومی خود آشنا سازیم و توسعه بخشیم.

 مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران و دبیر هفته ملی کودک استان نیز، اظهار کرد: هدف ما اهمیت دادن به سنین کودکی و تلاش برای احقاق حقوق واقعی کودکان است.

حامد فاضلی ضمن بیان برخی از برنامه‌های شاخص پیش‌بینی شده در طول هفته ملی کودک از همه دستگاه‌های عضو این کمیته خواست تا نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای آن در طول این هفته اهتمام داشته باشند.

دبیر هفته ملی کودک اضافه کرد: برپایی نمایشگاه تخصصی این هفته با همکاری امور بانوان و خانواده استانداری و دیگر ادارات، افتتاح مرکز سیار روستایی چمستان نور و بندپی بابل،  افتتاح مرکز نجوم نوشهر، اجرای برنامه پیک امید در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی، رونمایی از نشریه “نوج” و کتاب بازی‌های بومی محلی و همچنین اکران فیلم “بچه زرنگ” که محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه هنرپویا را برخی از برنامه‌های شاخص این کانون عنوان کرد.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید