- انیمیشن

سالی یک انیمیشن سینمایی برای بچه‌های ایران

مدیر مرکز انیمیشن سوره گفت: ان شاءالله ما از امسال سالی یک انیمیشن سینمایی را برای بچه‌های ایران تولید و اکران خواهیم کرد.

امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره گفت: مقدمات تولید سالی یک انیمیشن برای بچه‌های ایرانی در حال فراهم شدن است.

مدیر مرکز انیمیشن سوره بیان کرد: اگر اتفاقی نیفتد و مانعی پیش نیاید و با همین مسیر پیش برویم تا سال ۱۴۰۵ ان شا‌ءالله سالی یک انیمیشن سینمایی را اکران خواهیم کرد.

 مافی در خصوص انیمیشن «لوپتو»گفت: «لوپتو» تلاشی از بچه‌های شهر کرمان است که چند سال قبل آن را آغاز کردند. آن‌ها خیلی برایش زحمت کشیدند و به هر حال تمام شد.

امیررضا مافی مدیر انیمیشن سوره

او در خصوص اکران فیلم ادامه داد: قبل از اینکه کرونا شروع شود ما قصد داشتیم فیلم «لوپتو» را اکران کنیم ولی کرونا مانع شد و شرایط امروز جامعه ایجاب می‌کرد که ما برای بچه‌ها کاری انجام دهیم تا بچه‌ها حالشان بهتر شود و از این التهابات دور شوند. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این ایام فیلم را اکران کنیم.

وی افزود: شعار فیلم را هم گذاشتیم شادی ساختنی است به این معنی که خانواده‌ها بیایند و بچه‌های خود را به سینما بیاورند تا آن‌ها برای ساعاتی احساس خوب و شادی داشته باشند و فکر می‌کنم اگر این اتفاق بیوفتد و همه خانواده‌ها همت کنند حال بچه‌ها خوب است؛ زیرا ما باید مراقب بچه‌ها باشیم.

انیمیشن سینمایی لوپتو

«پسر دلفینی» در کنار «لوپتو»

او در خصوص انیمیشن «پسر دلفینی» گفت: واقعا در انیمیشن کسی رقیب کسی نیست حداقل در ایران ما رقابتی نداریم. ما با آقای همدانی دوستی نزدیکی داریم. اساسا فضای انیمیشن اقتصاد انیمیشن فضای رقابتی نیست و همه ما در حال کمک کردن و یاری کردن به هم هستیم تا این اقتصاد بچرخد.

مدیر مرکز انیمیشن سوره می‌گوید: همینطور که ما خوشحال می‌شویم برای اینکه انیمیشن پسر دلفینی به فروش برسد آن‌ها هم خوشحال خواهند شد که لوپتو به فروش برسد. و اگر بازار انیمیشن در ایران تداوم داشته باشد به نظر من اقتضاد فرهنگ تکانی خواهد خورد.

انیمیشن سینمایی ایرانی

مافی اظهار کرد: من بار‌ها گفته ام انیمیشن مانند چاه نفتی است که ما در آن را بسته ایم و اگر همه همت کنند همه مسئولین متولیان عرصه فرهنگ، کسانی که اقتصاد فرهنگ در اختیارشان هست تلاش کنند که ما از این چاه نفت بهره برداری کنیم. واقعا ‌می‌توانم قول بدهم که تغییرات شگرفی در اقتصاد فرهنگ در حوزه انیمیشن ایجاد خواهد شد.  

او ادامه داد: ما به واسطه اینکه نرخ تولید انیمیشن در ایران با جهان یک فاصله معنادار دارد می‌توانیم از این امکان استفاده کنیم و انیمیشن‌های وطنی تولید کنیم و آن‌ها را به فروش خوبی برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید