- ادبیات, فرهنگی

آثار برگزیده جوایز ادبی بهترین گزینه برای مطالعه نوروزی هستند

نغمه مستشارنظامی، از شاعران کشورمان گفت: رمان‌ها و مجموعه اشعار برگزیده در جایزه‌های ادبی جلال آل احمد شعر فجر بهترین گزینه برای مطالعه در تعطیلات نوروز هستند.

نغمه مستشارنظامی با بیان اینکه تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای مطالعه آثار مفید و ارزشمند ادبی است، عنوان کرد: کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «یاس کبود» از راضیه تجار رمان‌های ارزشمندی هستند که مطالعه آنها را پیشنهاد می‌کنم. «اسم تو مصطفاست» زندگی‌نامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده، به روایت سمیه ابراهیم‌پور، همسر شهید است که در انتشارات روایت فتح منتشر شده است. «یاس کبود» نیز عاشقانه‌ای در حال و هوای روز های تهران قدیم، جایی حوالی چهارراه سرچشمه است.

این شاعر و پژوهشگر ادبی همچنین مطالعه «ماه و بلوط» اثر جدید محسن مومنی‌شریف و «پاییز آمد» نوشته گلستان جعفریان را پیشنهاد کرد و افزود: وقایع اصلی رمان «ماه و بلوط» که به تازگی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است، در چارچوب روایت زندگی چند شخصیت داستانی و تقاطع حوادث شگفت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جغرافیای بی‌نظیر کردستان در بازه زمانی دهه‌های ۳۰ تا ۶۰ و متکی بر ژرف‌کاوی بستر تاریخ می‌گذرد. در کتاب «پاییز آمد» نیز به زندگی خصوصی خانم موسوی و شهید یوسفی، آشنایی و عشق آنها پرداخته می‌شود، اتفاقی که در کتاب‌های مشابه کمتر رخ می‌دهد.

وی همچنین از میان کتاب‌های مجموعه شعر مطالعه «کوهزاد» نوشته قادر طراوت‌پور را پیشنهاد کرد و گفت: خواندن کتاب‌های برگزیده جشنواره شعر فجر و جایزه جلال را به علاقه‌مندان آثار ادبی پیشنهاد می‌کنم.

ایبنا