- فرهنگی

آغازدومین کنگره بین‌المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی در مشهد

دومین کنگره بین‌المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی با عنوان مکتب هنر رضوی امروز در مشهد آغاز شد.

 
تولیت آستان قدس رضوی در این همایش گفت: خداوند بهترین هنرمند و خالق هنر است و اوج هنر ادبی، در قرآن است که بزرگ‌ترین ادبای دنیا نتوانسته اند نمونه آن را بیاورند.

 
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: درحرم امام رضا(ع) شاهد هنر‌های فراوان هستیم و این حرم گنجینه‌ای از فاخرترین هنرهاست و پیوند هنر و مذهب محسوب میشود.
 
وی گفت: سلطه گران عالم برای سلطه بر دنیا به دنبال جداکردن هنر از مذهب هستند  زیرا  هنر در تربیت جامعه بسیار نقش آفرین است.
 
 
 امیرمهدی حکیمی دبیرکل کنگره و مدیر عامل موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی هم گفت: از ۲۰۰ اثر  رسیده به دبیرخانه همایش پس از داوری ۶۰ مقاله در ۶ محور مورد ارزیابی قرار گرفت که مقالات برتر به صورت سخنرانی در این همایش ارائه می‌شود.
 
دبیر همایش بین‌المللی فرهنگ و هنر در تمدن اسلامی  نیز در این مراسم گفت: بر اساس تفاهم دانشگاه هنر و مؤسسه آفرینش‌ها  این همایش دو روزه در ۶ محور برگزار میشود.
 
محمد جواد استادی افزود : ۵ نشست تخصصی نیز در این ۲ روز در شهر‌های قم، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس برپا می شود و ۲۱ مقاله  این همایش نیز در کتاب چکیده‌های مقالات به چاپ رسیده است.
 
این همایش  دو روزه به میزبانی آستان قدس رضوی در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌ها در حال برگزاری است.
 
صداوسیما