- اجتماعی

آموزش و پرورش: تنها راه حل رفع مشکل فضای آموزشی، فروش املاک مازاد است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران از وجود ۸۸۵۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی در استان تهران خبر داد و گفت: بیشتر این کلاس‌ها در شهر تهران قرار دارند.

 عباس زارع، اعتبار لازم برای حل مشکل فضای آموزشی استان را بیش از ۵۴ همت اعلام کرد و گفت: برای حل مشکل تخریب، بازسازی، مقاوم سازی و استاندارد کردن سرانه فضای آموزشی به حدود ۱۸۲۰ مدرسه با ۱۵ کلاس درس نیاز داریم.

وی درباره حل مشکل تامین اعتبار افزود: یکی از راه‌های تامین اعتبار، بحث مولد سازی است؛ در آموزش و پرورش باید به این اعتقاد رسید که تنها راه حل رفع مشکل فضای آموزشی، فروش املاک مازاد است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به موضوع جذب خیرین اشاره کرد که سازمان نوسازی مدارس این موضوع را در برنامه خود قرار داده و با برگزاری جشنواره همه ساله به تکریم و جذب خیرین جدید اقدام می کند.

زارع با بیان اینکه در ۱۱۱ پروژه تکمیل شده امسال تقریباً ۵۴ تا ۶۰ درصد خیرین از لحاظ تعداد و از لحاظ آورده حدود ۳۰ درصد خیرین مشارکت داشته اند ادامه داد: مابقی آن توسط دولت تقبل شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای سازمان نوسازی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: امسال این سازمان بیشترین تحویل پروژه را در کارنامه خود ثبت کرده و در بحث صنعتی سازی و بحث مقاوم سازی با حمایت ریاست سازمان اتفاقات خوبی انجام شده و ادامه دار است.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران به برنامه‌های سال آینده اشاره کرد و گفت: اگر بحث مولدسازی عملیاتی شود ۱۵۰ پروژه مدرسه را استانداردسازی می‌کنیم.

زارع در پایان عنوان کرد: نقشه راه برنامه‌های سال ۱۴۰۳ توسط ریاست سازمان ترسیم شده است؛ در بحث صنعتی سازی و مقاوم سازی پیشرو خواهیم بود و همه این‌ها بستگی به اعتبارات دارد، اگر اعتبارات تامین شود خوشبین هستیم که سال ۱۴۰۳ سالی خوب برای حل مشکلات فضای آموزشی باشد.

رکنا