- فرهنگی

ارسال ۶۲۷ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر «اشک انار» در مازندران

«هراسانی» از ارسال ۶۲۷ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر «اشک انار» در مازندران خبر داد و گفت: در آئین اختتامیه این جشنواره از ۱۳ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

 

«حمیدرضا هراسانی» مسئول بسیج هنرمندان مازندران امروز در آئین اختتامیه سیزدهمین دوره جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار»، «ادبیات داستانی بسیج» و «کتابخوانی سرباز کوچک» که در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای تیرماه فراخوان جشنواره ادبیات استانی را منتشر کردیم و ۱۸۳ داستان به دبیرخانه رسید و پس از سه مرحله داوری ۹ نفر برگزیده انتخاب شدند.

هراسانی با بیان اینکه منتخبان این جشنواره به مرحله کشوری راه یافتند و با سایر استان‌ها رقابت کردند، افزود: از ۱۵ برنده کشوری در جشنواره ادبیات داستانی بسیج، ۲ نفر از مازندران؛ «عزیزالله محمدپور» از بابل و «سارا حسنی» از گلوگاه در بخش نوجوانان در میان برگزیدگان قرار دارند.

وی یادآور شد: از ۱۸۳ اثر، ۳۵ داستان انتخاب شده تا در قالب کتاب منتشر شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال ۶۲۷ اثر به سیزدهمین جشنواره اشک انار به دبیرخانه رسید، تصریح کرد: آثار در سه مرحله داوری شد و برندگان این جشنواره هم به ۲ جشنواره کشوری افق‌های روشن و اشک انار راه می‌یابند.

هراسانی با بیان اینکه ۱۳ اثر حائز رتبه برگزیده استانی شدند و پنج اثر شایسته تقدیر در این جشنواره داریم، ادامه داد: ۲۰۰ اثر به مرحله پایانی راه یافت که این آثار در قالب کتاب منتشر شده و در دهه فجر رونمایی می‌شود.

وی درباره مسابقه کتابخوانی سرباز کوچک، گفت: ۲هزار جلد از این کتاب منتشر شد و در دسترس دانش‌آموزان قرار گرفت که ۸۶۵ نفر در این مسابقه شرکت کردند و ۲۰ نفر برگزیده شدند.

این سه جشنواره به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، بسیج هنرمندان استان مازندران، سپاه کربلا مازندران، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و کنگره شهدای استان مازندران برگزار شد و در این مراسم از برگزیدگان سه جشنواره تجلیل به عمل آمد.