- فیلم و سینما

انجمن های سینمای جوان در همه استانها تجهیز می شوند

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در راستای رونق صنعت سینما در همه مناطق کشور و تحقق عدالت فرهنگی تمامی انجمن های سینمای جوان استان به تجهیزت سمعی و بصری مدرن مجهیز می شوند.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر به قزوین ضمن نشست با فیلمسازان و مستندسازان وعده داد با صدور مجوز تهیه کنندگی و کارگردانی استانی از فیلمسازان شهرستانها حمایت کند.

وی در ادامه این سفر در گفتگو با خبرنگار برنا مهمترین برنامه های این سازمان در حمایت از فیلمسازان و ساخت سالن سینما را تشریح کرد.
 
خزاعی در این گفتگو اظهارداشت: بیست و هشتمین سفر استانی به قزوین برای بررسی وضعیت هنرمندان استان انجام شد و ضمن گفتگو با هنرمندان از امکانات و تجهیزات سینمای و سینمای جوان هم بازدید کردیم و شرایط بررسی شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور یادآورشد: استان قزوین فیلمسازان و مستندسازان شاخصی دارد که تاکنون به موفقیت های خوبی رسیده اند و جوایز جشنواره ها را دریافت کرده اند و این وضعیت بیانگر ظرفیت فیلمسازان در این عرصه است.

خزاعی با اشاره به تعداد سینماهای کشور یادآورشد: قبل از شروع فعالیت دولت سیزدهم ۵۷۰ سالن سینما در کشور وجود داشت و ما تصمیم گرفتیم در این دولت تعداد ۴۳۰ سالن به ظرفیت سینماهای کشور اضافه کنیم. 
 
وی گفت: ساخت سالن سینما یکی از موفقیت های بزرگ در حوزه زیرساختی در دولت سیزدهم بشمار می رود و تاکنون بیش از 200 سالن  سینمایی در دو سال گذشته افتتاح شده و برای مابقی سالن ها برنامه ریزی می کنیم تا پایان سال 1404 مورد بهره برداری قرار گیرد.  

وی گفت: دولت در مصوبات شورای عالی سینما برای شهرهای با جمعیت بالای 100 هزار نفر، بودجه مجزایی برای ساخت سالن سینما در نظر گرفته و شهر محمدیه در قزوین هم می تواند دارای سالن سینما شود.
 
این مسئول هنری گفت: دراستان ها نیز وعده هایی داده شد و قرار است تهیه کنندگی استانی احیا شود و به افراد مجوز داده شود تا ساخت فیلم های سینمایی رونق گیرد. 

رئیس سازمان امور سینمایی کشور از واگذاری تهیه کنندگی فیلم های سینمایی به استانها در راستای احیای صنعت سینما خبر داد و گفت: در راستای احیای صنعت سینمایی استانی به تهیه کننده و کارگردان های استانی مجوز می دهیم و منابع مالی هم در اختیارشان قرار می دهیم تا فیلم ها در استانها شکل بگیرد.

وی اظهارداشت:  با این کار مضامین و دغدغه های استانی می تواند مطرح شده و هنرمندان بتوانند آثار خود را راحت تر تولید کنند و صنعت سینما در استانها پویا شود و متکی به تهران نباشد و استانها نقش موثر و بیشتری در این صنعت داشته باشند.  

دفاتر انجمن سینمای جوان تجهیز می شوند

خزاعی گفت: تجهیز کردن همه دفاترسینمایی در سراسر کشور از دیگر اولویت ها سازمان سینمایی کشور است و در دستور کار سازمان قرار دارد و  در این راستا نگاه ویژه ای به تحقق عدالت فرهنگی در استانها داریم.

انجمن های سینمای جوان در همه استانها تجهیز می شوند

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت:  با برگزاری رویدادهای استانی و حمایت از رویدادهای منطقه ای و تخصیص اعتبارات لازم از سوی سازمان سینمایی درصددیم حمایت لازم را از هنرمندان همه مناطق انجام دهیم تا شاهد درخشش بیش از پذشته فعالان این عرصه باشیم.

خزاعی تصریح کرد:  در انجمن سینمای جوانان ایران 70 درصد  بودجه به شهرستانها تخصیص یافته و این نگاه جدی دولت در راستای گسترش عدالت فرهنگی در استانهاست و  با این کار امیدوارم صنعتی که در استانها پویا و شکوفا نبود با برنامه ریزی دولت در این مدت انجام شود و شاهد پویایی این هنر و بروز و ظهور استعدادهای سینمایی در استان ها 
باشیم.  
 
نگرانی فعالان عرصه سینما را برطرف کرده ایم

رئیس سازمان سینمایی کشور یادآورشد:خوشبختانه امروز شرایط خوبی در حوزه سینما داریم و نگرانی فعالان این عرصه در خصوص اقتصاد سینما برطرف شده و قهر مخاطبین به پایان رسیده و شاهد آشتی مردم هستیم و امروز استقبال خوبی از سینما را شاهدیم.

مردم با سینما آشتی کردند

وی اضافه کرد: امروز با آشتی مردم شاهد فروش خوب بلیت سینماها هستیم و گاهی سالنها برای برخی فیلمها جا ندارد و این اتفاق بزرگیبرای سینمای کشور است و این استقبال مردم برای ما یک فرصت است تا تولیدات بهتری را به مردم عرضه کنیم.

خزاعی اظهارداشت: آشتی مردم با سینما ایجاب می کند تا سینماگران تولیدات خوبی داشته باشند و این ظرفیت را حفظ کنند و گسترش دهند و امیدواریم تعداد مخاطبان همچنان افزایش یابد و با کسب رکورد در فروش، سینمای ایران می تواند در حوزه اقتصاد نیز موفق باشد.

انجمن های سینمای جوان در همه استانها تجهیز می شوند

رئیس سازمان سینمایی کشور بیان کرد: امسال جنب و جوش خوبی نسبت به سال های گذشته در صنعت سینما دیده می شود که این امر بسیار امیدوارکننده است.  

افزایش 158 درصدی مخاطبان سینما
 
خزاعی از رشد تعداد مخاطبان در فصل پاییز خبرداد و گفت: در این ایام شاهد افزایش 158 درصدی مخاطبان نسبت به فصل تابستان هستیم و مخاطبان شاهد فیلم هایی با ژانرهای مختلف بوده اند و در این عرصه رکورد فیلم های کودک و نوجوان شکسته شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور اظهارداشت: در این دروره بجز فیلم های کمدی شاهد اکران فیلم های سیاسی، اجتماعی، دینی و فیلم های دفاع مقدس هم هستیم و تنوع ژانر هم در پرده های سینما دیده می شود که ارزشمند است.

وی گفت: یکی از دلایلی که خانواده ها از سینما استقبال می کنند احساس امنیت خاطر در مضامین جدید است که می توانند با فرزندان و خانوده های خود براحتی به تماشای فیلم بنشینند البته برای رسیدن به وضعیت ایده آل باید مراقبت کنیم تا به استانداردهایی برسیم که خانواده ها بدون دغدغه بتوانند در سینمای ایران فیلم های مورد علاقه خود را ببینند و سینمای خانوادگی به معنای مطلق خود محقق شود.

انجمن های سینمای جوان در همه استانها تجهیز می شوند

صدور 100 فقره پروانه ساخت فیلم

خزاعی اظهارداشت: در دولت سیزدهم تاکنون بیش از 100 مورد پروانه ساخت فیلم سینمایی صادر شده و 111 اثر در جشنواره امسال حضور دارند که هیئت انتخاب آنها را خواهند دید که در این راستا هیئت انتخاب  فیلم فجر کار خود را آغاز کرده و در کل رونق سرمایه گذاری در صنعت سینما قابل مشاهده است.

وی اضافه کرد: 13 درصد در خواست ها ژانرهای کمدی است و مابقی سایر ژانرهاست و  علیرغم اینکه همه فکر می کنند استقبال در این حوزه بیشتر است فیلم های اجتماعی بسیار برجسته تر است و با توجه به استقبالی که داریم فیلم های کودک و نوجوان، دینی، دفاع مقدس ، ورزشی، سیاسی، پلیسی مورد توجه مخاطبان قرار دارد و پروانه ساخت گرفته اند.

خزاعی افزود: در سازمان سینمایی خیلی سخت گیری نمی کنیم و اگر مراقبت بیشتری داریم در خصوص رعایت سبک زندگی و اخلاق در فیلم هاست زیرا معتقدیم در این حوزه باید با سخت گیری منطقی از حریم خانواده ها مراقبت کنیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه اظهارداشت: اگر در فیلمی ببینیم به  حریم خانواده خدشه وارد شده از کارگردان و تهیه کننده خواهش می کنیم در بازنویسی آن تجدید نظر کند تا مردم و خانواده ها با آرامش خاطر فیلم ببینند و از حضور در سینما لذت ببرند.

انجمن های سینمای جوان در همه استانها تجهیز می شوند

همچنین تفاهم نامه ای بین استاندار قزوین و  رئیس سازمان سینمایی کشور منعقد شد که در 9 بند با هدف گسترش فعالیت های سینمایی استان قزوین در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری به امضا رسید.

محمد خزاعی در سفر به قزوین ضمن دیدار با استاندار و امام جمعه از دفتر جلوه های ویژه بصری واقع در پارک علم و فن‌آوری قزوین هم بازدید کرد.

ایرنا