- تکنولوژی

بازی Baldur’s Gate 3 برنده بیش از 64 جایزه بهترین بازی سال شده است

بازی نقش‌آفرینی «بالدرز گیت 3» (Baldur’s Gate 3) توانست جوایز متعددی را در سال جاری کسب کند. جای تعجبی هم ندارد؛ این بازی برنده مهم‌ترین جایزه مراسم‌های Golden Joystick و The Game Awards شد و تقریباً اکثر جوایز «بهترین بازی سال 2023» را از آن خود کرده است.

در حالی که بازی‌هایی مانند Alan Wake 2 و Zelda: Tears of the Kingdom به کسب سهم عادلانه جوایز خود ادامه می‌دهند، عنوان نقش‌آفرینی استودیوی Larian جوایز بهترین بازی سال را چپ و راست می‌برد و در رقابت برای کسب بیشترین عناوین GOTY پیشرو است. پیش از پایان سال 2023، تعداد کمی فکر می‌کردند بازی Baldur’s Gate 3 بتواند جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند؛ اما آمار نشان داده که بازی مذکور یک تجربه بی‌نظیر در ژانر نقش‌آفرینی غربی است.

بهترین بازی سال Baldur's Gate 3

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، وب‌سایتی که به ردیابی بازی‌ها و جوایز آن‌ها اختصاص دارد، 64 جایزه بهترین بازی سال را برای اثر Baldur’s Gate 3 به حساب می‌آورد. این عنوان تقریباً 54 درصد از جوایز بازی را در سال جاری کسب کرده است. پس از بازی Baldur’s Gate 3، مهم‌ترین اثر شرکت «نینتندو» (Nintendo) یعنی Zelda: Tears of the Kingdom با 29 جایزه در جایگاه دوم فهرست ایستاده است.

جوایز بازی Baldur’s Gate 3 در سال 2023؛ آلن ویک 2 و افسانه زلدا در جایگاه‌های بعدی!

Zelda: Tears of the Kingdom امسال نزدیک به 25 درصد از جوایز را به خود اختصاص داده است. سومین بازی این فهرست، عنوان ترسناک Remedy است که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. بازی Alan Wake 2 که امسال با 18 جایزه، حدود 15 درصد از جوایز را از آن خود کرده است.

با توجه به اینکه سال 2024 سال هیجان‌انگیز دیگری برای بازی‌های کامپیوتری به نظر می‌رسد، صنعت گیمینگ ممکن است برای ادامه کار آماده باشد. با این حال، پس از تاثیرگذاری و استقبال از Baldur’s Gate 3، این عنوان اثری بزرگ از خود بر جای گذاشته است و برای مدت طولانی در یادها باقی خواهد ماند. البته این پایان کار بازی «بالدرز گیت 3» نخواهد بود؛ این بازی همچنین شانس اصلی کسب جوایز را در مراسم BAFTA و Steam دارد.

سال گذشته، بازی «الدن رینگ» (Elden Ring) 73 درصد از جوایز بهترین بازی سال را از آن خود کرد. با توجه به افزایش رقابت در سال 2023، یک بازی به طور کامل نتوانسته است تا این حد از رقبا پیشی بگیرد.

سخت افزارمگ