- تکنولوژی

تریلر بازی GTA VI در یوتیوب رکوردشکنی کرد؛ مورد انتظارترین بازی چند سال اخیر

تریلر بازی جی تی ای ۶ رکورد MrBeast را برای بیشترین بازدید ۲۴ ساعته‌ی یوتیوب شکست؛ اما همچنان پایین‌تر از موزیک‌ویدیوی BTS قرار می‌گیرد.
 

تنها در ۲۲ ساعت، اولین تریلر بازی جی تی ای ۶ توانست ۸۵ میلیون بازدید داشته باشد و رکورد یک ویدیوی MrBeast را برای بیشترین بازدید در ۲۴ ساعت در یوتیوب بشکند. مستر بیست در پستی در اکانت ایکس (توئیتر سابق) خود به این موضوع اشاره کرد.

این رتبه‌بندی شامل موزیک ویدیوها نمی‌شود، اما هیاهو در مورد این بازی که مدت‌ها مورد انتظار بود ممکن است این رکوردها را نیز بشکند. در حال حاضر، بیشترین بازدید ویدئوی یوتیوب در ۲۴ ساعت برای موزیک ویدئوی باتر (Butter) از بی‌تی‌اس، بند معروف کره‌ای، است. این ویدیو در ۲۴ ساعت اول انتشار ۱۰۸ میلیون بار مشاهده شد.

بازدید چشمگیر از اولین تریلر بازی جی تی ای ۶ در یوتیوب همچنان ادامه دارد. در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله، بازدید این ویدئو به ۱۰۰ میلیون رسیده است.

هیجان برای GTA VI یک دهه در جریان بوده است. آخرین بازی این مجموعه یعنی Grand Theft Auto V، بیش از ۱۰ سال پیش (در سال ۲۰۱۳) منتشر شد.

طبق رکوردهای جهانی گینس، GTA V رکورد «بالاترین درآمد تولیدشده توسط یک محصول سرگرمی در ۲۴ ساعت» را با درآمد ۸۱۵٫۷ میلیون دلار در روز انتشار ازطریق فروش ۱۱٫۲۱ میلیون نسخه شکست. این بازی همچنان دومین بازی ویدئویی پرفروش تمام دوران است؛ بازی Minecraft رتبه اول را دارد.

راک‌استار گیمز، ناشر مجموعه‌ی Grand Theft Auto، قصد داشت تریلر نسخه‌ی جدید را سه‌شنبه عصر به وقت ایران منتشر کند؛ اما تریلر، بامداد سه‌شنبه در پلتفرم ایکس لو رفت. راک‌استار در واکنش، درخواست حذف نسخه‌ی لورفته را ثبت و نسخه‌ی رسمی را در یوتیوب منتشر کرد. این شرکت در ایکس نوشت: «تریلر ما لو رفته است، لطفاً تریلر اصلی را در YouTube تماشا کنید.»

بدون در نظر گرفتن موزیک ویدیوها، مستر بیست قبلاً رکورد بیشترین بازدید یوتیوب در ۲۴ ساعت را داشت. ویدئوی ماه آگوست (مرداد و شهریور) مستربیست که در آن شرکت کنندگانی از همه‌ی کشورهای جهان در یک سری مسابقات با هم روبرو شدند، در روز اول ۵۹٫۴ میلیون بازدید داشت.

بازی GTA 6 برای پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس ساخته شده است. فعلاً خبری از انتشار این بازی برای کامپیوترهای شخصی نیست.