- فرهنگی

خالق «هری پاتر» برای مخالفت با همجنس بازها همچنان بها می پردازد

همچنان فشارها از جانب طرفداران همجنسبازها و جامعه LGBTQ بر «جی کی رولینگ» خالق «هری پاتر» ادامه دارد و به محض اینکه واکنشی علیه این گروه نشان می دهد به فاصله اندکی با پاسخ آنان مواجه می شود.

 سال گذشته جِی‌کِی‌رولینگ نویسنده سری داستان‌های «هری پاتر» که نسخه مکتوب و فیلمی‌اش از پرمخاطب‌ترین‌های تاریخ به‌ شمار می‌رود با دفاع از محققی که نظراتش گروه همجنس‌بازها را برافروخته بود، اظهار داشت جنسیت بیولوژیکی قابل تغییر نیست. گروه‌های به اصطلاح مدافع همجنس‌بازان،  به خاطر سخنان ضد همجنس‌گرایانه «جِی‌کِی‌ رولینگ» نویسنده «هری پاتر» به وی تاختند. 

یکی از محققان نتایج تحقیقات و آزمایشات ژنتیکی خود را در رد وجود هرگونه ژن یا جنسیت بیولوژیکی که به همجنس‌گرایی مرتبط باشد، ارائه کرد و به شدت مورد حمله همجنس‌بازان قرار گرفت این بدان معنا بود که همان «همجنسبازی» درست ترین واژه برای اطلاق این کج رفتاری جنسی است که بخشی از غرب نام «همجنسگرایی» بر آن نهاده اند تا به زور آن را برآمده از خلقت انسان عنوان کنند.

خانم رولینگ نیز نتیجه تحقیقات این دانشمند را تایید کرد و اظهار داشت که «جنسیت بیولوژیکی قابل تغییر نیست». بدین معنا که هیچ‌گونه ژن یا شرایط فیزیولوژی حامل همجنس‌گرایی وجود ندارد که همین باعث رد تمام ادعاهای همجنس‌بازان در ژنتیکی بودن این ناهنجاری می‌شود. همین امر باعث حمله این قشر ابتدا به محقق و سپس به خانم رولینگ شد.

یکی دیگر از اقدامات خالق هری پاتر در دفاع از زنی بود که به خاطر اینکه گفته بود حس خوبی به همکاران همجنسبازش ندارد از کار اخراج شده بود و خانم رولینگ از او دفاع کرده بود. «مایا فورستِیتِر» که خانم رولینگ در پیام خود از او حمایت کرد زنی شاغل در لندن بود که در سپتامبر ۲۰۱۸ بخاطر اینکه اعلام کرده بود نسبت به همکاران همجنس‌باز نوعی «ترنسوفوبیا» دارد و خواستار جابجایی شده بود، از سوی مسئولین و کارفرمایانش از کار اخراج شد. او در «مرکز جهانی توسعه» در لندن مشغول به کار بود. 

رولینگ در دفاع از این زن در حساب توئیتری خود نوشت: «لطفا هرچه دوست دارید بپوشید، و خود را هرآنچه که دوست دارید بنامید! با هرکه دوست دارید باشید. در صلح و امنیت زندگی کنید، اما زنان را به خاطر بیان نظرشان در مورد جنسیت از کار اخراج نکنید!#IStandWithMaya #ThisIsNotADrill»(هشتگ من کنار «مایا» ایستاده‌ام)

حالا همچنان فشارها از جانب طرفداران همجنسبازها و جامعه LGBTQ بر «جی کی رولینگ» خالق «هری پاتر» ادامه دارد و به محض اینکه واکنشی علیه این گروه نشان می دهد به فاصله اندکی با پاسخ آنان مواجه می شود. در آخرین مورد از این فشارها حذف تمام سری فیلم های «هری پاتر» از شبکه پربیننده جهانی «HBO Max» خبرساز شده است.

 

منبع:فارس

دیدگاهتان را بنویسید