- فیلم و سینما

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به ایستگاه پایانی رسید

مراسم اختتامیه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است.

 

مراسم اختتامیه سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در سالن همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

محمد خزاعی، حبیب ایل‌بیگی، قادر آشنا، رو‌الله سهرابی، یزدان عشیری، حسین نمازی، هادی مقدم‌دوست، محمدجواد حق شناس، داریوش یاری، محمود نظرعلیان، اصغر فارسی، محمد حمیدی‌مقدم، هاشم میرزاخانی، سیدمهدی جوادی و … از جمله حاضران در این مراسم هستند.

برگزیدگان بخش بین‌الملل

در این بخش تحسین ایسبلین از اعضای هیات داوران بین‌الملل بیان کرد: از سطح بالای فیلم‌های این دوره تشکر می‌کنم؛ فیلم‌های شگفت‌انگیزی که انتخاب را سخت می‌کرد.

جایزه بهترین فیلم انیمیشن «فقدان» به کارگردانی مارک هریچر از فرانسه تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم تجربی به «حوضچه جاذبه» به کارگردانی جاناتان په از فرانسه رسید.

جایزه بهترین فیلم مستند به «زادگاه» به کارگردانی جووانی مونتانیا از ایتالیا اختصاص پیدا کرد.

کارگردان این فیلم در پیامی ویدویی که به این جشنواره ارسال کرده بود گفت: از دریافت این جایزه تشکر می‌کنم، امیدوارم بتوانم شما را به زودی ببینم.

جایزه بهترین فیلم داستانی به «پنجره‌های قدیمی» به کارگردانی میتهم ریدا از انگلستان اهدا شد.

کارگردان این فیلم هم در پیامی ویدویی گفت: دریافت این جایزه همزمان یک شوک و افتخار بود بردن یک جایزه از این جشنواره شبیه یک رویا بود، به شما بابت برگزاری این جشنواره بزرگ تبریک می‌گویم و بابت این جایزه تشکر می‌کنم.

سپس در بخش نکوداشت اصغر یوسفی‌نژاد کلیپی از آن مرحوم پخش شد که او در این کلیپ خود را معرفی کرده بود.

من در سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای که از هر نظر قابل ستاس است، دنیا آمدم هرچند که این خانواده معمولی بودند، پس از مدتی به دلیل علاقه‌مندی در دانشگاه صدا و سیما در رشته فیلمسازی فارغ‌التحصیل شدم، بعد به مرکز صدا و سیمای تبریز رفتم سپس اولین سریال تلویزیونی« باران رویاها را نمی‌شوید» ساختم، بعد سریال‌های دیگر ساختم همزمان با خدمت در صدا و سیما منتقد هم بودم بعد از بازنشستگی کتابی نوشتم سپس فیلمی با نام «او» ساختم که با همان وارد سینمای حرفه‌ای شدم و به جشنواره فیلم فجر راه یافت که موفقیت‌آمیز بود. مخاطب همیشه در سینما برای من مهم بوده است.

محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی در این بخش روی صحنه آمد و لوحی به رسم یادبود به همسر اصغر یوسفی‌نژاد تقدیم کرد

برگزیدگان بخش سینمای ملی

در این بخش لوح تقدیر بهترین کارگردان فیلم تجربی به مرتضی فرهادنیا برای فیلم «صبحانه» رسید و برگ زرین جشنواره در همین بخش به احسان میرزایی برای «اتاق آقای ون» تعلق گرفت.

برگ زرین بهترین پویانمایی بخش سینمای ملی نیز به فرنوش عابدی برای فیلم «سمپاش» رسید.

در بخش دیگر از این مراسم، آیین بزرگداشت محمود نظرعلیان بازیگر فیلم‌های کوتاه و آثار سینمایی برگزار شد.

در این بخش ابتدا کلیپ بزرگداشت این بازیگر پخش شد که در آن به معرفی خود پرداخته بود.

جشنواره فیلم کوتاه ایران را برگزار کنید

در بخش دیگر از این مراسم، آیین بزرگداشت محمود نظرعلیان بازیگر فیلم‌های کوتاه و آثار سینمایی برگزار شد.

در این بخش ابتدا کلیپ بزرگداشت این بازیگر پخش شد که در آن به معرفی خود پرداخته بود.

محمود نظرعلیان با حضور روی سن عنوان کرد: امشب بسیار لذت بردم و با دیدن آثار شما سی سال جوان شدم. دوستان من سینما خانواده پر جمعیتی است، آقای وزیر و آقای خزاعی پیشنهادی برای شما و سایر دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیران دارم، درست است تهران پایتخت ایران است ولی همه ایران نیست.

وی افزود:این درخواست من از شما این است که جشنواره فیلم کوتاه ایران را برگزار کنید، چه زنده باشم چه نباشم از این اتفاق خوشحال می‌شوم. سال‌ها به دوستان پیشنهاد داده بودم از همه فعالان شهرستان‌ها تقدیر کنید نه از من نظرعلیان، حرمت بزرگ‌ترها را باید نگه داریم. حرمت و بزرگواری این استادان را نگه داریم این کار احترام به خودمان است. دوستان شهرستانی درخواست داشتند اگر امکان دارد حمایت شوند، نه اینکه کم محبتی به آن‌ها شده اما این حمایت باید بیشتر شود. شاید برای اولین بار است که می‌گویم در طول پنجاه و اندی سال از خانواده ام تشکرجدی نکرده‌ام.

وی عنوان کرد:خانواده من صبور بودند و من را حمایت کردند. این روزها مشغول ایفای نقش در فیلمی سینمایی به کارگردانی نیما فراهی هستم و از ایشان که امکانی فراهم کردند در اینجا حضور داشته باشم تشکر می‌کنم.

بولتن نیوز

دیدگاهتان را بنویسید