- اجتماعی, فرهنگی

مشارکت بخش خصوصی برای برگزاری حراج آثار هنری در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: در سال جدید ایده برگزاری حراج آثار هنری در استان را عملیاتی می کنیم و بخش خصوصی نیز برای پشتیبانی از این موضوع اعلام آمادگی کرده است.

مرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان گفت: در استان زنجان تولیدات قابل توجهی در حوزه های فرهنگی و هنری داریم که متاسفانه با چالش دیده نشدن و به فروش نرفتن آثار مواجه هستند،  برای این منظور، برگزاری حراج آثار مشابه آنچه در مرکز انجام می شود را در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع به ویژه برای آثار تجسمی و هنرمندان این رشته ها، مفید خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همچنین جلسات مختلفی را با کارشناسان حوزه اقتصاد فرهنگ به منظور رسیدن به راهکارهای فروش آثار هنری در رشته های مختلف تشکیل داده ایم و درسال جدید خبرهای خوبی را در این زمینه خواهیم داشت.

حسنی اظهار کرد: همچنین امکان هایی ایجاد شده تا مجموعه های فرهنگی و هنری استان بتوانند در رویدادهای فرهنگی و هنری سطح کشور حضور پر رنگ تری داشته باشند که در این راستا تلاش ما بر شناسایی گروه های فعال و خلاق فرهنگی و هنری در مناطق مختلف است و طی چند ماه گذشته حرکت هایی نیز انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اینکه این اداره کل با حدود هزار مجموعه فرهنگی هنری اعم از انجمن ها، موسسات، رسانه ها، کانون های متعدد استان در ارتباط است، گفت: سیاست و رویکرد ما ایجاد امکان حضور مجموعه های مردمی در رویدادها و، نمایشگاه های فرهنگی و هنری ، ارتباط مستمر با هنرمندان و اصحاب فرهنگ است.

وی با بیان اینکه پرهیز از موازی کاری در دستور کار نهاد فرهنگی استان است، خاطرنشان کرد: شناسایی، توانمندسازی، پشتیبانی ، ساماندهی فعالان و رویکرد مجموعه های فرهنگی است.

حسنی افزود: دوره تربیت اردوداری ، دوره تربیت گروه های سرود و تئاتر، دوره های آموزشی زوج های جوان ، دوره های مدیریت فرهنگی مساجد، دوره های توانمند سازی در حوزه فضای مجازی و رسانه ، استفاده از ظرفیت سینما سیار در مناطق کم برخوردار، تولید و انتشار موشن گرافی، آموزش و راه اندازی نهضت نویسندگی از جمله اقدامات مجموعه های فرهنگی استان در سال گذشته بود که اجرای آنها در سال جاری همچنان با قوت ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان  

دیدگاهتان را بنویسید