- فرهنگی

موسیقی کشور باید در راستای فرهنگ ایرانی اسلامی گام بردارد

امام جمعه یزد گفت: سبک موسیقی در کشور باید متناسب با فرهنگ ایرانی_اسلامی باشد و هویت موسیقی ایرانی را به نمایش بگذارد.
 

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه موسیقی در میان جوانان تصریح کرد: موسیقی یک صنعت شناخته شده در جهان است و زیبایی این صنعت در این است که می‌توان برای هر سلیقه و هر سنی به تولید موسیقی پرداخت.

وی افزود: سبک موسیقی در کشور باید متناسب با فرهنگ ایرانی_اسلامی باشد و هویت موسیقی ایرانی را به نمایش بگذارد.

امام جمعه یزد در ادامه گفت: موسیقی باید در راستای فطرت کودکان و نوجوانان ایران باشد و این سبک موسیقی‌ها مانند «سلام فرمانده» در میان کودکان پسندیده‌تر است.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تا صنعت موسیقی کشور به سمت موسیقی غربی حرکت کند، عنوان کرد: باید احساس فطرت خدایی را در کودکانمان زنده کنیم و با موسیقی آن را زنده نگه داریم.

ناصری با بیان اینکه در مسیر معنویت باید به دنبال راهکار مناسب باشیم، اظهار کرد: باید مانند امام حسین (ع) در مسیر معنویت گام برداریم و افرادی که فطرت آن‌ها نیز در این مسیر است را شناسایی کنیم و حمایت کنیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: در پیشرفت صنعت موسیقی کشور باید برای یافتن راهکار مناسب، تفکر کرد تا بتوانیم مسیر مناسب برای این صنعت را متناسب با معنویت اجتماعی بیابیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هویت اسلامی و شخصیت دینی باید در جامعه بیش از گذشته گسترده شود، زیرا غرب در تلاش است تا هویت ایرانی_اسلامی را از ملت ایران بگیرد و هویت غربی را جایگزین کند.

ناصری ادامه داد: هویت اسلامی به انسان شجاعت، اعتماد به نفس، شخصیت و استقلال می‌دهد، بنابراین این استقلال فکری و شخصیتی باید حفظ شود.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مسئولان باید امیدواری را در جامعه گسترش دهند، بیان کرد: مسئولان کشور و حتی استان باید در مواجه با مسائل و مشکلات با اعتماد به نفس برای حل مشکل گام بردارند و ایمان و امید را در جامعه و در میان مردم گسترش دهند.

فرشاد مهدی‌پور، معاون وزیر ارشاد نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری رویداد فیلم «حوا» تصریح کرد: تلاش می‌شود مجموعه رویداد‌های موضوعی در حوزه رسانه بیش از گذشته برگزار شود.

وی افزود: در بخشی از این رویداد‌ها به نقش زن و جایگاه آن در اسلام و خانواده توجه ویژه‌ای شده است تا بتوان در قالب فیلم و تئاتر، اهمیت جایگاه زن را بیان کنیم.

مهدی‌پور با بیان اینکه صنعت موسیقی از دیگر صنایع فرهنگی مورد توجه جوانان است، بیان کرد: در صنعت موسیقی سعی در شناخت استعداد‌ها و چهره‌های جدید داریم تا بتوانیم متناسب با سلیقه جوانان در این صنعت گام برداریم.

بسیج نیوز

دیدگاهتان را بنویسید