- فرهنگی, فیلم و سینما

میزبانی تبریز از فیلم های بیش از ۲۰ کشور در جشنواره حوا

 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از اکران ۱۵ فیلم کوتاه و ۱۵ فیلم سینمایی و مستند از بیش از۲۰ کشور جهان در نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز خبر داد.

 علی محرمی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره به همت بنیاد بین المللی گوهرشاد و با محوریت زنان و خانواده از فردا بیستم تا ۲۳ تیرماه در تبریز برگزار می‌شود.

وی گفت: این رویداد فرهنگی با نمایش آثاری در بخش‌های ملی و بین‌الملل و قالب‌های فیلم بلند سینمایی، فیلم‌کوتاه داستانی و فیلم مستند در تلاش برای ارتقای جایگاه زنان و تحکیم بنیان خانواده در سینماست.

محرمی ادامه داد: فیلم های جشنواره بین المللی فیلم حوا همزمان با تهران در ۱۲ استان نیز اکران می شود که آذربایجان شرقی و تبریز یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: ساعات اکران فیلم ها ۱۵ تا ۲۳ روزهای برگزاری جشنواره خواهد بود و حضور در این جشنواره برای عموم آزاد و رایگان است.

به گفته محرمی، فهرست برنامه های جانبی و نشست های تخصصی این جشنواره، فردا توسط روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اعلام و منتشر می شود.

بر اساس جدول اکران، فیلم های کوتاه در روزهای بیستم تا بیست و دوم بین ساعات ۱۵ تا ۱۷ و روز بیست و سوم تیرماه ساعت ۱۷ تا ۱۹ اکران می شود و فیلم های سینمایی و مستند نیز تا ساعت ۲۳ روزهای جشنواره در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز نمایش داده می شوند.

 ۱۳ استان کشور میزبان نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌حوا خواهند بود و نمایش آثار و برنامه‌های نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا همزمان با استان تهران، در ۱۲ استان دیگر کشور صورت می‌گیرد.

این رویداد محوریت موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند.

آثاری از ۲۳ کشور به این جشنواره ارسال شده و مهمانانی از ۱۴ کشور در این رویداد شرکت دارند.

مجموع ۳۵۰ عنوان فیلم ارسال شده به بخش بین‌الملل نخستین جشنواره فیلم حوا در قالب‌های فیلم بلند سینمایی، مستند و فیلم کوتاه از کشورهای ایتالیا، ایرلند، قرقیزستان، بلژیک، چین، تایوان، لبنان، هند، آرژانتین، ترکیه، سوریه، مقدونیه، روسیه، صربستان، دانمارک، مجارستان، ارمنستان، لیتوانی، اتریش، اسپانیا، تاجیکستان و… در این رویداد شرکت دارند.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید