- ورزش

کسب مدال نقره و برنز برای دوندگان دوی ۴۰۰ متر ایران

وحید علی نجیمی و امید ظریف صنایعی به مدال های نقره و برنز دوی ۴۰۰ متر ماده T۱۳ چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی رسیدند.

 وحید علی نجیمی و امید ظریف صنایعی به مدال های نقره و برنز دوی ۴۰۰ متر ماده T۱۳ چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی رسیدند. علی نجیمی با زمان ۵۰/۰۳ ثانیه به عنوان نفر دوم از خط پایان گذشت. ظریف نیز با زمان ۵۰/۷۹ سوم شد.

“جاکارین دامونی” از تایلند با زمان ۴۹/۵۱ به مدال طلا رسید. در این ماده ۶ ورزشکار به رقابت با یکدیگر پرداختند. رقابت های دو و میدانی در ورزشگاه هوانگلونگ در حال برگزاری است. 

امید ظریف صنایعی: ظرف یک ماه و نیم به مسابقات رسیدم و برنز گرفتم

دارنده مدال برنز ماده ۴۰۰ متر کلاس T۱۳ گفت: از کسب این مدال بسیار خوشحالم چون دوی ۴۰۰ متر از سخت نرین دو ها محسوب می شود و مدال کمی نیست.

امید ظریف صنایعی پس از کسب مدال برنز دوی ۴۰۰ متر کلاس T۱۳ گفت : دوی ۴۰۰ متر از سخت ترین دو ها محسوب می شود و مدال کمی نگرفتم و از این بابت خوشحالم .

او ادامه داد: تا لحظات پایانی ۲ دونده ایران پیشتاز بودند اما دونده تایلندی خودش را رساند که به هر حال رقابت همین است .

ظریف صنایعی تصریح کرد: من دچار مصدومیت شده بودم اما طرف یک ماه و نیم توانستم به این مسابقات برسم و با ۳۳ سال سن یک مدال برنز به ارمغان آوردم.ح

 

نجیمی: از مردم ایران عذر خواهی می‌کنم / کارگری به دونده‌ها به چشم سایر رشته‌ها نگاه نکند

دونده ملی پوش کشورمان از این‌که نتوانست مدال طلا را کسب کند از مردم ایران عذرخواهی کرد.

وحید علی نجیمی پس از کسب مدال نقره در دو ۴۰۰ متر گفت: فشار زیادی روی من بود. با این‌که هدفگذاری خودم طلا بود ولی کسی از من انتظار طلا نداشت چون حمایت طلایی از من نشده بود.

وی با انتقاد از سیاست‌های غلط کمیته ملی پارالمپیک در خصوص نحوه انتخاب ملی‌پوشان دونده گفت: دونده‌ها مدال‌هایشان با صدم ثانیه به‌دست می آید ولی متاسفانه سیاست کمیته ملی پارالمپیک فقط کسب مدال است و این فشار زیادی به دونده‌ها و حتی شناگران می‌آورد. ضمن اینکه مسابقات انتخابی زیاد در طول سال باعث مصدومیت ورزشکار می‌شود و من برای رسیدن به این رقابت‌ها چهار بار در انتخابی شرکت کردم که این اصلا درست و علمی نیست.

نجیمی در پایان گفت: از شخص آقای دکتر کارگری خواهش می‌کنم به دونده‌ها به چشم سایر رشته‌ها نگاه نکنند شاید یک نفر در صدم ثانیه از رده ششم به مقام اول برسد.  نگاه صد در صدی مدال آوری روی دونده‌ها فشار مضاعف روحی و روانی به‌وجود می‌آورد و این موضوع نتیجه‌ای جز از بین رفتن انرژی دونده ندارد.

ایسنا