- فرهنگی

گشایش نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در قزوین

امروز در مراسمی با حضور مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه‌‌های عمومی استان، دانش‌آموزان مدارس و اعضای اتحادیه ناشران استان قزوین نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در قزوین گشایش یافت.

این نمایشگاه از 24 تا 30 آبان‌ماه هر روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنها در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در شهرک کوثر خواهد بود و بنا به گفته مدیرکل این کانون کتاب‌های ارائه‌شده در این نمایشگاه با 15 درصد تخفیف ارائه می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در مراسم افتتاح این نمایشگاه تخصصی با بیان اینکه جای خالی چنین نمایشگاهی در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی استان احساس می‌شد، اظهار داشت: بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین اشخاص زمان کودکی است و اگر این زمان طلایی را از دست بدهیم، به سختی می‌توانیم عادت عدم مطالعه را در اشخاص اصلاح کنیم.

سید علی‌اکبر موسوی اضافه کرد: برپایی این نمایشگاه می‌تواند تلنگر مناسبی برای جلب کردن توجه خانواده‌ها به موضوع کتاب‌خوانی بین فرزندانشان باشد و هدف ما در این نمایشگاه این است که خانواده‌ها خرید کتاب برای کودکان و نوجوانان خود را تمرین کنند و به مرور به این سمت بروند که کتاب را هم جزو سبد کالاهای مورد نیاز خود قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شعار هفته کتاب در سال جاری «ما همانیم که می‎‌‌‌‌‌خوانیم» انتخاب شده، بنابراین تکلیف همه مسئولان این است که در کنار پرداختن به دغدغه‌های اجتماعی و اقتصادی مردم جایگاه ویژه کتاب را فراموش نکنند و بسته‌های حمایتی برای برخوردار شدن مردم از کتاب طراحی و ارائه کنند.

موسوی با اشاره به مشارکت اتحادیه ناشران در برپایی این نمایشگاه تصریح کرد: خوشبختانه تعدادی از ناشران استان قزوین در سال‌های اخیر به سمت انتشار کتب تخصصی کودک و نوجوان حرکت کرده‌اند و امروز بسیاری از ناشران موفق این حوزه در کشور در استان قزوین فعالیت می‌کنند.

در پایان مراسم گشایش این نمایشگاه در برنامه‌ای به نام «در سایه‌سار کتاب» از 3 عنوان کتاب حوزه کودک و نوجوان رونمایی شد و از مربیان برتر در اجرای طرح خلاق ترویج کتاب‌خوانی تجلیل شد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید