- ورزش

۱۰ ورزش کالری‌سوز را بشناسید

 

لاغری با ورزش آداب خودش را دارد

عجله نکنید! قرار نیست چربی‌هایی که در طول سالها در بدنتان انباشته شده‌اند را در یک ماه آب کنید. لاغری با ورزش یک ادعای بی‌اساس نیست اما باید بدانید که بدون رعایت کردن آداب این کار، کاهش وزن به بدنتان آسیب می‌زند. اگر می‌خواهید کالری بسوزانید و وزن کم کنید.

۱۰- یوگا؛ ۲۲۸ کالری در ساعت

آرامش ذهن، تنها چیزی نیست که با تمرینات یوگا می‌توانید به دست بیاورید. این ورزش به ظاهر آرام، در هر ساعت ۲۲۸ کالری را از یک فرد ۹۰ کیلویی می‌سوزاند. یوگا، می‌تواند متابولیسم بدنتان را تنظیم کند و با کالری‌سوزی بالایی که دارد، شما را از چربی‌های اضافه نجات دهد.

۹- پیاده روی آرام؛ ۲۲۵ کالری در ساعت

برای وزن کم کردن حتما نباید بدوید. اصلا فراموش نکنید که اگر وزنتان بالا باشد، دویدن به زانوها و تاندون‌هایتان آسیب می‌زند. برای کم کردن وزن، می‌توانید آرام راه بروید. اگر ۹۰ کیلویی باشید، در هر ساعت پیاده‌روی آرام ۲۲۵ کالری خواهید سوزاند.

۸- بولینگ؛ ۲۷۳ کالری در ساعت

هم فال است و هم تماشا. می‌توانید با هم رقابت کنید و در یک ساعت تفریح کردن در سالن بولینگ، ۲۷۳ کالری بسوزانید. البته میزان انرژی که ورزش‌ها از شما می‌گیرند، بسته به وزنتان متفاوت خواهد بود و ما در این مطلب، میزان کالری که یک فرد ۹۰ کیلویی در یک ساعت ورزش کردن می‌سوزاند را تخمین می‌زنیم. بد نیست بدانید که با تمرینات تای‌چی هم می‌توانید در یک ساعت همین میزان کالری بسوزانید.

لاغری با ورزش

۷- دوچرخه سواری آرام؛ ۳۶۴ کالری در ساعت

لاغری با ورزش رویایی نیست که از پس محقق کردنش برنیایید. هر روز یک ساعت آرام دوچرخه سواری کردن، می‌تواند شما را به سرعت لاغر کند. البته یک ساعت والیبال بازی کردن هم درست مانند دوچرخه سواری آرام، می‌تواند ۳۶۴ کالری از شما بسوزاند.

۶- ایروبیک؛ ۴۵۵ کالری در ساعت

ایروبیک یکی دیگر از ورزش‌های کالری‌سوز فهرست ماست. با انجام یک ساعت ایروبیک تماس پایین (Low Impact)، می‌توانید ۴۵۵ کالری بسوزانید. البته با ایروبیک در آب هم می‌توانید در هر ساعت  ۵۰۱ کالری بسوزانید.

۵- شنا سبک؛ ۵۲۸ کالری در ساعت

برای وزن کم کردن نیازی به تمرینات سخت و طاقت‌فرسا ندارید. آرام و سبک شنا کردن در هر ساعت به سوختن بیشتر از ۵۰۰ کالری کمک می‌کند.

۴- بسکتبال؛ ۷۲۸ کالری در ساعت

اگر اهل بسکتبال بازی کردن هستید، از این فرصت برای کم کردن وزن استفاده کنید. اما اگر بسکتبال بازی کردن بلند نیستید، می‌توانید سراغ تنیس هم بروید و با یک ساعت تنیس بازی کردن همینقدر انرژی بسوزانید. البته با دویدن در هر ساعت هم ۷۲۸ کالری خواهید سوزاند.

۳- تکواندو؛ ۹۳۷ کالری در ساعت

اگر به فکر یاد گرفتن یک ورزش تازه هستید، سراغ تکواندو بروید. با هر ساعت تمرین کردن این ورزش رزمی، ۹۳۷ کالری خواهید سوزاند. یعنی چیزی بیشتر از ۴ برابر یوگا کار کردن در یک ساعت.

۲- فوتبال؛ ۹۳۷ کالری در ساعت

اگر اهل رزمی کار کردن نیستید هم از زود وزن کم کردن ناامید نشوید. فوتبال هم می‌‎تواند شما را به این هدف برساند. در هر ساعت فوتبال بازی کردن، شما به اندازه یک ساعت تمرین تکواندو کارها، کالری خواهید سوزاند.

۱- طناب بازی؛ ۱۰۷۴ کالری در ساعت

برای کم کردن وزن، حتما نباید ورزشکار حرفه‌ای باشید یا به باشگاه ورزشی بروید. طناب بازی در خانه، بیشتر از هر ورزشی به لاغر شدن شما کمک می‌کند. با یک ساعت طناب بازی، می‌توانید ۱۰۷۴ کالری بسوزانید. به عبارت دیگر، با یک ربع طناب زدن، به اندازه یک ساعت پیاده روی کردن و بیشتر از یک ساعت یوگا کار کردن می‌توانید کالری بسوزانید و رویای لاغری با ورزش را محقق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید