- فیلم و سینما

اردشیر رضایی: «آخرین نبرد» عواقب مهاجرت‌های اجباری را بررسی می‌کند

 
 
«اردشیر رضایی» کارگردان سینما در خصوص «آخرین نبرد» گفت: قصه‌ این فیلم بر خلاف تصور خیلی‌ها از نامش، یک فیلم اجتماعی است که عواقب مهاجرت‌های اجباری را مورد بررسی قرار داده و می‌شکافد.
 
«اردشیر رضایی» کارگردان سینما که سابقه‌ی همکاری‌هایی را در زمینه‌ی تئاتر و ساخت فیلم‌های کوتاهی مانند: «مهسا» و «بهشت خاکستری» را در کارنامه دارد؛ در خصوص ساخت اولین فیلم بلندش که محصول مشترک ایران و ترکیه است توضیح داد: از سال ۱۳۹۰ به کشور ترکیه در رفت و آمد مداوم هستم. اصلی‌ترین سبب این تصمیم آشنایی با اقلیم، فرهنگ و سینمای ترکیه است. متاسفانه ایران و ترکیه با توجه به نقاط مشترک فرهنگی فراوان، تبادل و همکاری هنری کمی دارند. همین موضوع باعث شد که به تولید یک فیلم مشترک هنری با المان‌ها و قوانین ایران فکر کنم.
 
او درخصوص بهره گرفتن از بازیگران ترک بیان کرد: بازیگران فیلمم مشخص شده‌اند و به زودی خبرش را رسانه‌ای خواهیم کرد. وقتی صحبت از کار مشترک است طبیعتا از بازیگران ترک هم بهره‌مند می‌شویم. البته باید بگویم عوامل پشت دوربین ایرانی می‌باشند؛ چون معتقدم عوامل ایرانی یک سر و گردن از کشورهای همسایه بالاتر هستند.
«رضایی» با اشاره به داستان «آخرین نبرد» گفت: قصه‌ی این فیلم بر خلاف تصور خیلی‌ها از نامش، یک فیلم اجتماعی است که عواقب مهاجرت‌های اجباری را مورد بررسی قرار داده و می‌شکافد.
 
او در ادامه افزود: سعی کرده‌ایم قصه‌ی فیلم به صورت رئال نوشته شود. اگر بتوانیم ژانری هم برایش تعریف کنیم باید بگویم به عنوان درام تمایل بیشتری دارد.
 
«اردشیر رضایی» در پایان از برنامه‌ای که برای پخش فیلمش در ایران دارد توضیح داد: در خصوص پخش فیلم با یکی از شرکت‌های خوب ایران گفت‌وگو شده، راستش به دلیل درگیری‌های پیش‌تولید و تولید، خیلی روی موضوع پخش فیلم متمرکز نبوده‌ایم اما به‌زودی تمام شبهات راجع به فیلم در فضای رسانه عنوان خواهد شد.
 
برنا