- فرهنگی

برگزاری ۶۲ رویداد شعر و ادب فارسی در استان یزد

احسان عابدی با اشاره به برگزاری ۶۲ رویداد شعر و ادب فارسی در استان اظهار کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری بر تمرکززدایی و توجه به قابلیت شهرستان‌ها با هدف تقویت ظرفیت‌های بومی تاکید داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: خوشبختانه در استان یزد ذوق ادبی و علاقه‌مندی به حوزه شعر از جایگاه و ظرفیت‌های خوبی در گروه‌ها و رده‌های مختلف سنی برخوردار است.

عابدی افزود: بر این اساس و با نگاه ایجاد و تقویت هسته‌های مردمی و بومی در زمینه شعر و ادب، رویدادهای مختلفی در این حوزه به شکل استانی، منطقه ای و ملی برنامه ریزی شده که در دو سال گذشته ۶۲ برنامه در قالب‌های مختلف برگزار شد.

عابدی یادآور شد: برنامه‌های ادبی استان در قالب شب شعر، کنگره شعر، نشست، یادمان و محفل ادبی، سوگواره، همایش و نشست های کارشناسی برنامه ریزی و در گستره استانی، شهرستانی و فعال سازی ظرفیت های روستایی به مرحله اجرا رسیده است و هم چنان ادامه دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: طی دو سال گذشته رویدادهای مهمی از جمله کنگره بین المللی شعر در مسیر خراسان در یزد، کنگره ملی شعر توحیدی در میبد، کنگره ملی شعر کویر در ابرکوه، شب شعر منت آب، سلسله سوگواره‌های شعر عاشورایی، سلسله شب‌های شعر ایران سربلند و… با حضور شاعران استان برگزار شد و توانستیم به عناوین مختلف شاعران را گردهم آوریم.

وی عنوان کرد: در برنامه‌های مرتبط با شعر و ادب فارسی استان موضوعات آیینی، ملی، ارزشی، دغدغه های فرهنگی، اجتماعی و مناسبت‌های روز مورد توجه قرار گرفته و برنامه‌ها در این مسیر جهت دهی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اعطای تسهیلات به هنرمندان عرصه‌های مختلف گفت: در یک سال گذشته با پیگیری ظرفیت های استانی بالغ بر ۱۶ نفر از هنرمندان عرصه شعر و ادب فارسی موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

مهر