- فرهنگی

برگزیدگان مسابقه بزرگ کتابخوانی «سلام بر ابراهیم» تجلیل شدند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «سلام بر ابراهیم»، از برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان این رقابت فرهنگی خبر داد.

محمدرضا دهقان نیری  اظهار داشت: مراسم اختتامیه مسابقه بزرگ کتابخوانی سلام بر ابراهیم، همزمان با سالروز میلاد شهید ابراهیم هادی برگزار و از برگزیدگان این مسابقه تجلیل شد.

وی عنوان کرد: در این مراسم، «زهره هادی» خواهر این شهید والامقام، امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولان، مردم و دانش آموزان مهریز حضور داشتند که از ۵۸ دانش آموز برگزیده تجلیل شد.

دهقان نیری، هدف از اجرای این مسابقه کتابخوانی را آشنایی دانش آموزان با این این شهید والامقام و سبک زندگی، آرمان‌ها و وصایای او اعلام کرد و افزود: با اعلام فراخوان این مسابقه، ۵۰۰ جلد کتاب سلام بر ابراهیم با تخفیف ۵۰ درصدی در اختیار مدارس متوسطه اول و دوم شهرستان مهریز قرار گرفت و در این مدت ۶۲۸ دانش آموز در این مسابقه شرکت کردند.

وی عنون کرد: آزمون این مسابقه به صورت حضوری و در ۳۰ حوزه امتحانی شهری و روستایی شهرستان در تاریخ ۱۹ فروردین ماه برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان از این طرح اظهار امیدواری کرد: با برگزاری مسابقات کتابخوانی از زندگی شهدا، ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی، بستر آشنایی بیشتر قشر نوجوان با شهدای جنگ تحمیلی و سیره زندگانی آنها فراهم شود.

گفتنی است؛ «سلام بر ابراهیم» کتاب زندگی‌نامه و خاطرات ابراهیم هادی، از رزمندگان و شهدای مفقودالاثر جنگ ایران و عراق، است که در عملیات والفجر مقدماتی در کانال کمیل به شهادت رسید. این کتاب توسط گروهی از نویسندگان به سرپرستی محسن عمادی، در قالب خاطراتی به نقل از خانواده و هم‌رزمان ابراهیم هادی گردآوری شده است.

مهر

دیدگاهتان را بنویسید