- فیلم و سینما

بهترین اثر «هانس زیمر» به انتخاب خودش!

تعداد کمی از آهنگسازان فیلم وجود دارند که به گونه‌ای وارد جریان اصلی شده اند که حتی تماشاگران عادی فیلم نیز نام آن ها را تشخیص دهند که «هانس زیمر»، یکی از این افراد است.

این آهنگساز با تعداد زیادی موسیقی برجسته و نمادین در طول دوران حرفه‌ای خود، طرفداران بسیار زیادی دارد که با کمال میل درباره بهترین اثر او بحث می‌کنند.

آیا بهترین کار او «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) است؟ شاید «تل ماسه» (Dune)؟ یا شاید «شیر شاه» (The lion King).

خوب، اگر بخواهید نظر خود «زیمر» را در نظر بگیرید، او انتخاب خود را برای بهترین اثرش فاش کرده است.

در ویدیویی که در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است و توسط «هانس زیمر» در تیک‌تاک به اشتراک گذاشته شده است، این آهنگساز در نهایت به این سؤال پاسخ می‌دهد که کدام یک از آثارش را بیشتر از همه دوست دارد و جالب است که کارهای مورد علاقه او «تل ماسه» یا «شیر شاه» که برای هر دوی آن‌ها اسکار دریافت کرده است، نبودند، بلکه «میان‌ستاره‌ای» (Interstellar) است.

او در توضیح این پاسخ خود گفت: «مردم همیشه از من می‌پرسند که موسیقی متن مورد علاقه ام چیست و من از پاسخ دادن به این سوال اجتناب می‌کنم ولی چطور می توانم این بار از آن اجتناب کنم؟

می‌خواهم به شما بگویم که فکر می کنم اولین و بهترین آهنگ مورد علاقه‌ام که تا به حال نوشته‌ام، «بین ستاره‌ای» است و یا هنوز موسیقی مورد علاقه‌ام را ننوشته‌ام و بنابراین، شاید این پاسخ بهتر باشد.»

باید به «زیمر» اعتماد کنید. چون به عقیده اش، هنوز بهترین موسیقی متن خود را نساخته است و با توجه به این که هنوز صدایش را تغییر می‌دهد و تکنیک‌های جدیدی را وارد آهنگ‌هایش می کند ، شاید درست می‌گوید. با این حال، اگر می‌خواهید کار مورد علاقه او را تا به امروز بشناسید، پاسخ «میان‌ستاره‌ای» است. 

البته این یک افشاگری کاملاً تکان دهنده نیست. زیرا موسیقی فیلم «میان‌ستاره‌ای» به نوعی اوج کاری است که او در آن زمان برای «کریستوفر نولان»، کارگردان فیلم انجام داد و  بسیار مهیج و شناور است، اما هنوز لحظات زیبایی و سکوت وجود دارد و می‌شود گفت «میان‌ستاره‌ای» یک اثر و معرفی‌کننده عالی برای معرفی کار‌های «هانس زیمر» به افرادی است که تا به حال، به هیچ  اثری از او گوش نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید