- هنر

تئاتر بهترین ابزار برای انتقال فرهنگ به نسل های آینده است

«بهرام مسلمی مهنی» در اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، با اشاره به این که در روزهای اخیر همزمان ۲ جشنواره،در جنوب کرمان برگزار شد، گفت: شامگاه گذشته جشنواره شعر با گویش های محلی جنوب شرق کشور در شهرستان رودبار جنوب برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: در این جشنواره شاعرانی از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شمال و جنوب استان کرمان شرکت کردند.

وی تاکید کرد: تئاتر بزرگترین و بهترین تکنولوژی و ابزاری است که می توانیم از آن برای انتقال فرهنگ به نسل های آینده استفاده کنیم.

مسلمی مهنی از تئاتر به عنوان یک رسانه بزرگ نام برد و خاطرنشان کرد: در حوزه رسانه و هنر، وجه تمایز تئاتر این است که مخاطب و بازیگر در کنار هم قرار می گیرند و حرف یکدیگر را می شنوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تئاتر حق بزرگی بر گردن فرهنگ ما دارد، تصریح کرد: هنگامی فرهنگ به حد تعالی می رسد که تئاتر رشد و تعالی پیدا کرده باشد.

وی با بیان این مطلب که به هنرمندان تئاتر جنوب کرمان افتخار می کنم، عنوان کرد: حضور گروه های هنری در این جشنواره نتیجه زحمات پیشکسوتان عرصه هنر تئاتر در جنوب کرمان است.

مسلمی مهنی پیشکسوتان عرصه تئاتر را سرمایه های هنری جنوب کرمان برشمرد و ابراز کرد: امروز شاهد رویش ها و نسل جدیدی از هنرمندان تئاتر هستیم که در این جشنواره خوش درخشیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب از رویش های تئاتر حمایت می کند، اظهار کرد: به جوایز گروه های شرکت کننده در جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان مبلغ  ۲ میلیون تومان افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که گروه های تئاتر را به سطح بالایی برسانیم و حتما این مهم را پیگیری می کنم.

مسلمی مهنی بیان کرد: از اجرای عمومی گروه های شرکت کننده در سیزدهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان حتما حمایت می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در خاتمه خلا موجود را آموزش دانست و گفت: چنانچه هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره در دوره های آموزشی آموزشگاه ها شرکت کنند از آنها حمایت خواهیم کرد.

شبستان

دیدگاهتان را بنویسید