- مد و پوشاک

تاریخچه برند گوچی

برند گوچی توسط گوچیو گوچی ( Guccio Gucci) پایه گذاری شده است ؛ جالب است بدانید که این برند در ۹۶ سال قبل یعنی سال ۱۹۲۱ تاسیس گردیده است . این مارک ارائه دهنده پوشاک در صنعت مد و کالاهای چرمی می باشد که در سال ۲۰۰۹ به مقام ۴۱ از ۱۰۰ برند برتر جهانی از دیدگاه مجله ” بیزنس ویک ” دست یافت . همچنین گوچی Gucci پرفروش ترین برند تجاری در ایتالیاست که تا سال ۲۰۱۴ بیش از ۵۵۰ مرکز خرید راه اندازی کرده است .
مجله فوربز در سال ۲۰۱۵ ، ارزش برند گوچی را در حدود ۱۲.۴ بیلیون دلار تخمین زده است . همچنین در سال ۲۰۱۶ رقم ۴.۳ بیلیون دلار درآمدزایی کرده است . Gucci سی و هشتمین برند ارزشمند در دنیاست . گوچی تقریباً در حوزه پوشاک چیزی نیست که تولید نکند ؛ مدل لباس ، مدل کیف و کفش ، ساعت ، عینک ، جواهرات ، اکسسوری ، عطر و ادکلن و لوازم آرایشی تولید می کند . همانطور که در قبل هم اشاره شد تجربه این برند بی رقیب ، در حدود یک قرن است و از نظر کیفیت و طراحی نسبت به سایر رقبا ، غیر قابل مقایسه است .

با شروع اواخر قرن نوزدهم ، کمپانی گوچی یکی از موفق ترین تولیدکنندگان کالاهای چرمی ، مدل لباس زنانه و مردانه و سایر محصولات صنعت مد بود . گوچیو گوچی جوان به عنوان یک کارگر تازه وارد هتل در پاریس و بعدتر لندن ، تحت تاثیر چمدان های لوکس مهمانان قرار گرفت . پس از بازگشت به زادگاهش فلورانس تصمیم گرفت کالاهای با کیفیت و مرغوب را با ظاهر کلاسیک تولید کرده و به فروش برساند . در همین راستا او در سال ۱۹۲۰ اولین مغازه خود را تاسیس کرد .
او همراه با پسرانش آلدو ، واسکو و رودولفو فروشگاه های این شرکت را گسترش داد تا به همان اندازه ای که در فلورانس شعبه دارند ، در میلان و رم نیز تاسیس کنند . آلدو و رودولفو در سال ۱۹۵۳ در نیویورک دست به کارهایی برای پیشرفت هرچه بیشتر برند پدری شان زدند . از این رو ستاره های فیلم های سینمایی در طول دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ زرق و برق محصولات گوچی را به نمادهای بین المللی تبدیل کردند . ستاره های فیلمها در لباس Gucci ، اکسسوری و کفش برای مجلات لایف استایل در سراسر جهان پخش شده و به سرعت باعث پیشرفت چشمگیر این برند ایتالیایی شد .

در روز ۱۲ دسامبر ۲۰۱۴ اعلام شد ؛ مدیر خلاق فریده جنینی و مدیرعامل شرکت گوچی پاتریزیو دی مارکو ( Patrizio di Marco) از برند GUCCI جدا شدند . پس از آن مارکو بیزری ( Marco Bizzarri ) به عنوان مدیر عامل برند پوشاک منصوب شد . در سال ۲۰۱۷ بیزری با بیان اینکه داشتن مسئولیت اجتماعی یکی از ارزش های اصلی گوچی است و ما همواره برای محیط زیست و حیوانات تلاش خواهیم کرد . از این رو خز حیوانات از سال ۲۰۱۸ از سبد محصولات برند گوچی حذف شد .
گوچی ( GUCCI ) تاثیرگذار ، نوآورانه و پیشرفته به یک رویکرد کاملا مدرن برای مد تبدیل شده است . زیر نظر مدیر خلاق جدید این برند یعنی آلساندرو میشل ( Alessandro Michele ) این مارک در قرن بیست و یکم ، لوکس را دوباره تعریف کرده است . گوچی بخشی از گروه Kering است ؛ رهبر جهانی در عرصه مدل لباس زنانه و اکسسوری که دارای مجموعه ای از برندهای لوکس ، ورزشی و لایف استایل است.

با این حال ، شرکت فرانسوی Pinault-Printemps-Redoute در سال ۲۰۰۳ مالکیت ۶۰% از گوچی را بدست آورد . در سال ۲۰۰۵ فریده جنینی ( Frida Giannini ) به عنوان مدیر خلاق برای مدل لباس زنانه و اکسسوری که قبلا در سال ۲۰۰۲ به Gucci ملحق شده بود ، انتخاب شد . در سال ۲۰۰۶ نیز به عنوان مدیر خلاق برای آماده سازی مدل لباس مردانه منصوب شد .

دیدگاهتان را بنویسید