- مد و پوشاک

“سیکو” برند محبوب نسل‌ها

سیکو یکی از برندهای شناخته شده و پیشرو در صنعت ساعت سازی جهان محسوب می شود. آغاز فعالیت‌های این شرکت به سال 1881 و افتتاح فروشگاه ساعت و جواهر فروشی «کی. هاتوری» در ناحیه «گینزا» توکیو توسط «کینتارو هاتوری» باز می گردد.
این فروشگاه سنگ بنای یکی از بزرگترین شرکت‌های ساعت سازی جهان در آینده بود. یازده سال بعد یعنی در سال 1892، هاتوری کارخانه‌ای با 10 نفر کارگر را تاسیس کرده و تولید ساعت با برند «سیکوشا» را آغاز کرد.

این فروشگاه سنگ بنای یکی از بزرگترین شرکت‌های ساعت سازی جهان در آینده بود. یازده سال بعد یعنی در سال 1892، هاتوری کارخانه‌ای با 10 نفر کارگر را تاسیس کرده و تولید ساعت با برند سیکوشا را آغاز کرد.
در سال 1895، تولید ساعت‌های جیبی این شرکت آغاز شد. در سال 1899 شرکت هاتوری تولید ساعت‌های زنگدار را آغاز کرد و پس از آن در سال 1902، ساعت‌های رومیزی و موزیکال نیز وارد خط تولید این شرکت شدند. در سال 1912، هاتوری ایده تولید ساعت‌های مچی ساخت ژاپن را در ذهن می پروراند و یک سال بعد نخستین ساعت مچی «لائورل» (Laurel) و البته نخستین ساعت مچی که در ژاپن تولید شده بود، روانه بازار شد.

از آن زمان تاکنون، پیشرفت‌های بسیاری در دنیای ساعت رخ داده، اما به رغم تغییرات صورت گرفته، سیکو همچنان یکی از قدرت‌های برتر در صنعت ساعت سازی جهان محسوب می شود.
در سال 1956، سیکو نخستین ساعت خودکوک ساخت ژاپن را معرفی کرد. در سال 1964، سیکو نخستین کرونومتر کوارتز در جهان را معرفی کرد و به زمان سنج رسمی مسابقات المپیک تابستانی توکیو مبدل شد.

طی چند سال پس از آن نیز سیکو چندین عنوان نخستین دیگر را به خود اختصاص داد که از آن جمله می توان به تولید نخستین ساعت دیجیتال چند منظوره، تولید نخستین ساعت LCD کوارتز با نمایشگر دیجیتالی شش رقمی و تولید نخستین ساعت تلویزیونی در سال 1982 اشاره کرد. در سال 1985، اورینت و سیکو کارخانه‌ای را طی یک سرمایه گذاری مشترک راه اندازی کردند.

در سال 1968، سیکو نخستین ساعت دیواری کوارتز جهان را معرفی کرد. یک سال بعد، نخستین ساعت مچی کوارتز نیز از سوی این شرکت عرضه شد. سیکو آسترون (Astron ) در آن زمان قیمتی تقریبا یکسان با یک خودرو نو داشت.

از مجموعه‌های ارائه شده از سوی سیکو می توان به «ترسیا»، «لا گراند اسپورت» و «الیت» که شامل «Sportura»،«Arctura»و«Coutura» می شوند، اشاره کرد. خط تولید ساعت‌های این شرکت نیز شامل «کینتیک پرپچوال»، «کینتیک کرونوگراف»، «کینتیک اتو ریلی»، «کینتیک»، «آنالوگ دیجیتال»، «کرونوگراف»، «فلایت کامپیوتر» و «پرپچوال کلندر» می شود. ساعت‌های مکانیکی سیکو از سیکو «سری 5» تا «بل-ماتیک» و «گراند سیکو» به شدت مورد توجه مجموعه‌داران قرار دارند.
در هفتم اکتبر 2005، موتور ساعت “اسپرینگ درایو” از سوی سیکو عرضه شد که نیروی لازم برای 72 ساعت کار برای ساعت‌های مکانیکی و سه سال برای ساعت‌های باتری‌دار کوارتز را فراهم می کند. نوآوری‌های سیکو همچنان ادامه داشته و در سال 2012، “سیکو آسترون”، نخستین ساعت خورشیدی GPSدار جهان روانه بازار شد.

دیدگاهتان را بنویسید