- برندهای برتر, تکنولوژی

تشخیص ps5 اصل از تقلبی

یکی از نکات مهم هنگام خرید پلی استیشن تشخیص PS5 اصل از تقلبی است. این موضوع هم از وقوع ضررهای مالی جلوگیری می‌کند و هم تجربه خریدی مطمئن و موفق را برای شما فراهم می‌کند.

استفاده از قطعات و لوازم جانبی غیراصلی در کنسول‌های تقلبی، احتمال خرابی آن‌ها را افزایش می‌دهد. بر همین اساس در ادامه این مقاله نحوه تشخیص کنسول اصلی و تقلبی بررسی خواهد شد.

تشخیص دسته PS5 اصل از تقلبی

در اغلب موارد نسخه اصلی و فیک دسته‌های PS5 شباهت زیادی با یکدیگر دارند. می‌توان گفت پلی ‌استیشن 5 به‌صورت پیش‌فرض با یک دسته بازی دوال سنس عرضه می‌شود که نسبت به نسخه‌های قبلی خود ابعاد بزرگتری دارد. مهم‌ترین ویژگی دسته PS5 که در تشخیص دسته اصلی این کنسول از دسته تقلبی کمک می‌کند موتور ویبره و پدال‌های آن است. در این دسته از موتورهای Rumble استفاده می‌شود که برای هر موقعیت لرزش دقیق و متفاوتی ایجاد می‌کنند.

پدال‌های تریگر بالای دسته نیز با مقاومت و Resistance خاصی طراحی شده‌اند. این مقاومت در فشار دادن دکمه‌ها منجر به تجربه دقیق‌تری در بازی‌ها می‌شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند دسته PS5 یک ابزار بازی منحصربه‌فرد و جذاب باشد. اما چنانچه دسته فیک PS5 را تهیه کنید نه تنها از مزایای اصلی آن بی‌بهره می‌مانید بلکه تجربه چندان جالب و مفیدی نخواهید داشت.

برچسب پلمپ

در رابطه با برچسب پلمپ جعبه کنسول PS5 خوب است بدانید که این برچسب باید به صورت تکی، گرد و شفاف در قسمت بالای جعبه قرار داشته باشد. برای اطمینان از اصل بودن ps5 دقت کنید که این برچسب کاملا صاف و سالم باشد و هیچگونه پارگی و آسیب دیدگی در آن به چشم نخورد. البته بعضی از وارد کننده‌ها به دلایلی برچسب پلمپ کنسول را باز می‌کنند. به همین دلیل صرفا آسیب دیده بودن برچسب نمی‌تواند دلیل تقلبی بودن دستگاه باشد.

تشخیص ps5 اصل از تقلبی

شماره سریال

برای تشخیص PS5 اصل از تقلبی شماره سریال‌های درج شده روی جعبه و کنسول را با هم مطابقت دهید. شماره سریال کنسول بازی پلی استیشن 5 در قسمت زیرین دستگاه قرار دارد و با حروف SN شروع می‌شود که باید با شماره درج شده روی جعبه کنسول بازی یکی باشد. اگر این دو شماره سریال با یکدیگر مطابقت نداشته باشند، احتمالا دستگاه تقلبی است.

باز شدن دستگاه

یکی دیگر از مواردی که برای تشخیص ps5 اصل از تقلبی باید به آن دقت کنید، چک کردن باز شدن کنسول است. برای تشخیص این که پلی استیشن 5 در گذشته باز شده یا نه باید قاب یا پلیت روی کنسول برداشته شود. در این مرحله چک کنید که پیچ پلمپ دستگاه که در دو طرف کنسول وجود دارد، باز نشده باشد. البته اگر PS5 یکبار باز شده باشد، در قسمت براق جلوی کنسول آثاری از خط و خش مشاهده می‌شود.

قیمت ps5 اصل

قبل از اینکه برای خرید کنسول ps5 اقدام کنید درمورد قیمت دستگاه تحقیق کنید. طبیعتا پلی استیشن 5 تقلبی قیمت بسیار پایین‌تری از پی اس فایو اصلی دارد. بنابراین هرجا محصولی قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به سایر فروشگاه ها داشت به مشکل دار بودن یا تقلبی بودن آن شک کنید. سعی کنید همیشه از مراکز معتبر همانند نخل مارکت خرید کنید. در این صورت از اصالت کالایی که می‌خرید مطمئن خواهید بود.

تشخیص ps5 اصل از تقلبی

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا بررسی کاملی از تشخیص PS5 اصلی و تقلبی صورت بگیرد. همان‌طور که مطالعه کردید، بررسی دقیق بسته‌بندی و پلمپ، مقایسه دسته‌ها، شماره سریال و قیمت PS5 می‌تواند در تشخیص اصل یا تقلبی بودن دستگاه به شما کمک کند.

سوالات متداول

Ps5 اصل را از کجا خریداری کنیم؟

بهترین روش برای خرید کنسول‌های اصل، خرید از نمایندگی‌های رسمی است. خرید از این نمایندگی‌ها علاوه بر اینکه هزینه کمتری دارد، محصولی مطمئن را نیز به دست شما می‌رساند.

چگونه می‌توان ps5 اصل را از تقلبی تشخیص داد؟

با توجه به نکاتی که در این مقاله گفته شد می‌توانید تا حدود زیادی اصل یا تقلبی بودن دستگاه را تشخیص دهید.

شماره سریال روی جعبه چه استفاده ای دارد؟

شماره سریال روی جعبه کنسول را با شماره سریال درج شده روی خود کنسول مقایسه کنید. این شماره‌ها باید دقیقاً یکسان باشند. در صورت عدم تطابق، ممکن است کنسول شما تقلبی باشد.