- صداوسیما

جبلی: رسانه ملی از تمام توان فکری و حرفه ای و مادی خود برای به روز شدن استفاده می کند

با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، سید نظام الدین موسوی، نماینده مجلس شورای اسلامی و مهدی احمدی رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی نخستین نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» افتتاح شد.

در نخستین نمایشگاه صوت و تصویر فراگیر ایران ۹۵ شرکت داخلی حضور دارند و این نمایشگاه به همت سازمان صدا و سیما و ساترا از امروز لغایت ۱۴ اسفندماه در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است.

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در افتتاحیه نخستین نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» اظهار داشت: این رویداد با همکاری عزیزان ما در حوزه تولید محتوا و بخش خصوصی در حال برگزاری است و با یک عزم دیگه جمعی برای ارتقاء فرهنگ تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه سازمان صداوسیما تعامل نزدیکی با رسانه های مختلف حوزه دیجیتال دارد، ادامه داد: نزدیک به ۳۷۰ مجوز برای رسانه های حوزه دیجیتال صادر شده و این عدد در آینده به ۵۰۰ مجوز خواهد رسید.

جبلی افزود: حوزه تولید محتوا بخش خصوصی را ظرفیت مکملی برای حکمرانی فرهنگی و رفع نیازهای جامعه می دانیم؛ سازمان صداوسیما در جایگاه قانونی تنظیم گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی رسالت خود را حمایت از تولید محتوا اعم از نمایش خانگی و برنامه سازی و تولید محتوا در قالب ها و گونه های مختلف می داند؛ در عین حال قانون وظیفه نظارت بر تولید محتوا و انتشار به عهده این نهاد تنظیم‌گر گذاشته است.

رئیس سازمان صداوسیما تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری و تعامل بسیار خوبی که با اکثریت به اتفاق فعالان تولید محتوا که در این حوزه وجود دارد که بتوانیم به نیازهای جامعه پاسخ مناسب دهیم.

جبلی تصریح کرد: ما در سازمان صدا و سیما آمادگی حمایت های بیشتری از تولید کنندگان محتوا که در مسیر سلامت و فرهنگ جامعه قدم بر می‌دارند ارائه دهیم.

وی یادآور شد: ما آمادگی داریم در تولید محتوا با فعالان فرهنگی مشارکت داشته باشیم و به آن‌ها برای معرفی محصول و تولید آن‌ها در قالب تیزرهای تلویزیونی و حمایت های دیگر کمک کنیم.

جبلی اضافه کرد: با همفکری و هم افزایی و تعامل بین ساترا و مجموعه تولید کنندگان محتوا در حوزه نمایش خانگی اتفاق افتاده و آمادگی این را داریم که به فعالان این حوزه حتی با تشکیل مجمع یا صندوق مشخصی با مشارکت خود آن‌ها کمک مالی اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه فعالان و علاقه مندان به حوزه نشر محتوا صوت و تصویر فراگیر در حوزه های مختلف وجود دارند، گفت: ما موظف هستیم به عنوان سازمان تنظیم گر فضای رقابتی را به گونه‌ای فراهم کنیم فعالان خورد زیر دست و پای فعالانه بزرگ از بین نروند و آن‌ها را حمایت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: خانواده ها از ما انتظار دارند که محتوای سالم مناسب و مورد نیاز جامعه را در اختیار آن‌ها بگذاریم.

جبلی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایفنا که رهبری فرمودند که ما در رسانه و تبلیغات تبحر لازم را نداریم، اظهار داشت:
رسانه ملی از تمام توان فکری و حرفه ای و مادی خود برای به روز شدن استفاده می کند.

وی افزود: همان‌طور که دشمنان و رقبای ما از تمام ظرفیت های به روز شده فنی و حرفه ای، فکری استفاده می کنند ما موظف هستیم این کار را انجام دهیم.

جبلی تاکید کرد: در دوره تحولی سازمان صدا و سیما بنا بر این است که روایت اول را در اختیار داشته باشیم و اجازه ندهیم روایت اول در اختیار دشمنان قرار بگیرد؛ در مرحله بعدی برای ایجاد هم افزایی و تعامل مؤثر رسانه ملی و دستگاه‌های مسئول دیگری تلاش می کنیم که اگر تعامل و هم افزایی وجود نداشته باشد رسانه ملی به تنهایی نخواهد توانست را وظیفه خود را انجام دهد.

ایفنا

دیدگاهتان را بنویسید