- فرهنگی

جشنواره فاخر طنز پهلو در تقویم وزارت ارشاد ثبت شود

از فومن؛ « رضا ثقتی » عصر امروز (پنج‌شنبه، 23 تیر) در ششمین جشنواره ملی طنز پهلو که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: باور ما این است که زبان و ادبیات طنز ماناترین و اثرگذارترین آثاری است که برای بیان مطالبات اجتماعی از آن استفاده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: زبان طنز نه تنها بین مردم و مسئولان جدایی ایجاد نمی کند بلکه همدلی و مجالست را در عین اینکه مطالبه اجتماعی دارد، انجام می دهد.

وی گفت: این جشنواره امثال با استقبال بیشتری همراه بود به گونه ای که از سراسر کشور یک هزار و 147 اثر به این جشنواره ارسال شده است.

ثقتی تصریح کرد: در وزارت ارشاد تقویم رویدادهای فرهنگی فاخر موجود است که انتظار می رود، جشنواره فاخر طنز پهلو هم  در تقویم رسمی وزارت ثبت شود و بودجه جدا داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار هفته های هنر و فرهنگ در 17 شهرستان استان برگزار می شود، تصریح کرد: این برنامه ها نقطه همدلی مردم و مسئولان و محل شکوفا شدن استعدادها خواهد بود.

ثقتی با بیان اینکه امسال گیلان محل رویدادهای ملی فرهنگی خواهد بود خاطرنشان کرد: دبیرخانه لباس هواداران تیم ملی در گیلان ایجاد می شود.

شبستان

دیدگاهتان را بنویسید