- صداوسیما

حمایت تلویزیون از آثار فاخر سینمای ایران

محمدعلی غلامرضایی اظهار کرد: تلویزیون در راستای حمایت از هنر هفتم خاصه آثار سینمایی فاخر ایرانی که از کیفیت و جذابیت لازم و کافی برخوردارند و دارای مضامین و پیام‌های فرهنگی والا و ارزشمند هم هستند، برخی از این آثار را در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ روی آنتن می‌برد. خبر خوب ما برای مخاطبان، پخش برگزیده‌ای از فیلم‌های سینمایی ایرانی است.

وی افزود: پس از مذاکرات انجام شده، حق پخش تلویزیونی فیلم‌های سینمایی “هوک”، “شماره ۱۰” و های پاور” که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ شده‌اند را خریداری کردیم و در تعطیلات پیش رو برای اولین بار از شبکه‌های سیما اکران تلویزیونی خواهند شد.

مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل معاونت سیما خاطرنشان کرد: در کنار فیلم‌های فوق، خرید حق پخش فیلم‌های سینمایی “بی رو”، “بدون قرار قبلی” و “تروا” نیز تاکنون قطعی شده است.

غلامرضایی همچنین از تدارک برنامه‌ای جدید در این معاونت با نام «جهانگرد» خبر داد که از نوروز ۱۴۰۲ مهمان خانه ایرانیان خواهد شد.

وی گفت: این برنامه از نوروز ۱۴۰۲ و به همت اداره‌کل تأمین و رسانه بین‌الملل سیما روی آنتن شبکه‌های مختلف خواهد رفت و مخاطبان را از زاویه‌ای نو با فرهنگ، آداب، سنن، روابط اجتماعی و غیره دیگر کشورها آشنا می‌کند.

مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل ادامه داد: «جهانگرد» با ضرباهنگی مخاطب‌پسند و با تصاویری بدیع، قصد دارد روایت کلیشه‌ای غرب از کشورهای مختلف را به چالش بکشد و با روایتی بومی از دل هر یک از کشورهای مبدا، مخاطب ایرانی را با فرهنگ و جامعه آن کشورها آشنا کند.

وی با بیان اینکه «این برنامه تلاش دارد مشترکات فرهنگی، دینی، اجتماعی و غیره را در ساختاری متشکل از تصاویر تأمینی به مخاطبان معرفی کند، خبر داد: «جهانگرد» به صورت موضوعی و از منظرهای متنوع به معرفی هر یک از کشورها می‌پردازد؛ برای نمونه در عید ۱۴۰۲، نوروز در کشورهای همجوار و در ایام ماه مبارک رمضان، آداب و رسوم مردم ۶۰ کشور در این ماه عزیز به نمایش در خواهد آمد.

یکتاپرس

دیدگاهتان را بنویسید