- تکنولوژی

درآمد ۱۳ میلیارد تومانی یک ویدیو در شبکه اجتماعی ایکس

یکی از یوتیوبرهای معروف با انتشار ویدیویی در ایکس توانسته است درآمد ۱۳ میلیارد تومانی کسب کند.

یوتیوبر معروفی به نام MrBeast با انتشار ویدیویی در ایکس توانست ۲۶۳ هزار دلار (حدود ۱۳ میلیارد تومان) درآمد کسب کند. بااین‌حال به اعتقاد مستربیست، این عدد نمایشی است.

مستربیست با انتشار پستی در X گفت: «تبلیغ‌کنندگان توجهات را به خود جلب کردند و تبلیغات را روی ویدیوی من نمایش می‌دهند و در نتیجه احتمالاً درآمد من به ازای هر بازدید بیشتر از چیزی است که شما تجربه می‌کنید.»

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر (که حالا X نام دارد) سعی کرده با روش‌های جدیدی برای کسب درآمد (مانند درآمد از تبلیغات) سازندگان محتوا را به این پلتفرم بکشاند. شاید بهترین کاری که ماسک می‌تواند برای جدی گرفتن این پلتفرم توسط سازندگان انجام دهد، جلب نظر شخصیت‌ محبوب اینترنتی است که بیش از هر فرد دیگری در یوتیوب دنبال‌کننده دارد.

 

ایلان ماسک مدتی پیش از مستربیست که ۲۵ سال سن دارد خواست تا ویدیوهایش را در X پست کند، او پاسخ داد: «ساخت ویدیوهای من میلیون‌ها دلار هزینه دارد و حتی اگر یک میلیارد بازدید روی X داشته باشند، حتی بخشی از هزینه‌ها را تأمین نمی‌کند. بااین‌حال حاضرم چیزهای جدید را امتحان کنم.»

حالا یوتیوبر معروف خبر داده که پس از انتشار ویدیوی ۱۶ دقیقه‌ای در ایکس توانسته است درآمد ۲۶۳ هزار دلاری به جیب بزند.

برخی از کاربران این نگرانی را مطرح کردند که X با این ویدیو به‌گونه‌ای برخورد می‌کند که یک تبلیغ است و می‌تواند روی بازدید و کسب درآمد تأثیر بگذارد.

زومیت