- فرهنگی

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان آغاز شد

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاترخیابانی مریوان با برگزاری کارناوال نمایشی از میدان امام شافعی تا پارک شانوی این شهر کار خود را آغاز کرد.

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاترخیابانی مریوان دقایقی قبل با برگزاری کارناوال نمایشی و با حضور هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره، مس ولان و علاقه‌مندان به هنر نمایشی تئاتر خیابانی از میدان امام شافعی تا پارک شانو شهر مریوان کار خود را آغاز کرد.

این جشنواره  در ۷ بخش آزاد، آیینی – سنتی، کودک و نوجوان، فراگیر ویژه معلولین، دگرگونه‌ها و اجرایی و بخش ویژه ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

۲۱۵ اثر از استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه رسید و آثار هر سه بخش توسط یک تیم داوری سه‌ نفره به‌صورت جداگانه بازبینی و انتخاب شده‌اند.

۴۰ اثر در ۱۰ نقطه سطح شهر و روستا در طول برگزاری جشنواره اجرا خواهند داشت.

از ۲۵ گروه نمایشی خارجی متقاضی شرکت در جشنواره ۱۱ گروه از کشورهای مکزیک، ایتالیا، مغولستان، مصر، لیبی، تونس، الجزایر و افغانستان، قطر و عراق بودند که تنها 4 گروه از کشورهای، ارمنستان، ترکیه، عراق و تونس در این دوره از جشنواره مادرتخصصی تئاتر خیابانی مریوان حضور دارند.

بیش از 45 خبرنگار استانی، کشوری و خارجی شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را پوشش خبری می‌دهند.

شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پس از یک سال وقفه با دعوت از هنرمندان سراسر ایران و شماری از کشورهای جهان از 25 تا 29 مهرماه در پایتخت کلاش جهان برگزار می‌شود.

فارس