- صداوسیما

«عصر جدید» و «خندوانه» را تعطیل نکردیم

معاون سیما، درباره مسائل مختلف تلویزیون صحبت کرد. گزیده‌ای از صحبت‌های او را می‌خوانید.

محسن برمهانی، در پاسخ به ممنوع‌التصویری چهره‌ها افزود: سه هزار و چند صد نفر در صنف‌های مختلف سینما و تلویزیون فعال‌اند که در میان این‌ها تنها چند نفر در حوادث اخیر موضع‌گیری کرده‌اند. به نظرم این سوال را این طور می‌توان عوض کرد که می‌خواهید با آن سه هزار و چند نفری که موضع‌گیری نکردند، چه کنید؟ طبیعی است پاسخ می‌دهم، کارمان را با همان‌ها ادامه می‌دهیم.

– مجموعه صداوسیما معتقد است تا اثری جذابیت نداشته باشد هیچ کس پیام آن را نمی‌بیند. دوست کارگردانی مثالی زد که فکر می‌کنم جالب باشد و می‌گفت هیچ فردی، شب پیچ تلویزیون را باز نمی‌کند با این هدف که با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدا پیمان دوباره ببندد! بلکه می‌خواهد استراحت کند و یک سریال سرگرم‌کننده ببیند.

– گفته می‌شود سازمان صداوسیما در محدودیت و معذوریت مجری است و چون چند نفر قهر کرده‌اند، باعث شده است برنامه‌ها با مجری تکراری روی آنتن برود؛ این‌ها حرف‌هایی است که اصلاً با منطق سازگاری ندارد. ما قبلاً هم مجریانی داشته‌ایم که یک برنامه صبحگاهی اجرا می‌کردند و برنامه‌ای هم در شب داشتند.

قبلاً هم بازیگری داشته‌ایم که هم در یک سریال بازی کرده و هم همزمان ۲ برنامه را به‌عنوان مجری روی آنتن داشته است.

– خودم شب اختتامیه «عصر جدید» رفتم به او (احسان علیخانی) خدا قوت بگویم و درباره برنامه هم صحبت شد. آن زمان خودش گفت شرایط «عصر جدید» به گونه‌ای است که الان نمی‌تواند ادامه‌اش بدهد. حرفش هم این بود که یافتن استعدادها ظرفیت انباشته‌ای داشته که طی سال‌ها بوده و در چند دوره این برنامه سراغ آن ظرفیت رفته‌اند و الان باید فضا مجدد بازیابی شود. درباره نمونه‌های دیگر هم همین‌طور بوده است. مثل رامبد جوان و برنامه «خندوانه» که شایعه کردند ما تعطیل کرده‌ایم. در حالی که زمانی که من خودم با آقای جوان صحبت کردم، او در کش‌وقوس طراحی برنامه جدیدی غیر از «خندوانه» بود.

دیدگاهتان را بنویسید