- صداوسیما

فیلمبرداری «سنجرخان» در شهرک سینمایی دفاع مقدس آغاز شد

 تولید سریال تلویزیونی «سنجرخان» همچنان ادامه دارد و به تازگی گروه این مجموعه، برای ادامه کار به شهرک سینمایی دفاع مقدس رفته‌اند.

  سید مهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استان‌های رسانه ملی بعد از ظهر امروز با حضور در شهرک سینمایی دفاع مقدس، از پشت صحنه تولید سریال تلویزیونی «سنجرخان» بازدید کرد.

تولید سریال تلویزیونی «سنجرخان» همچنان ادامه دارد و بیش از ۸۰ درصد از مراحل آن به انجام رسیده است.

عوامل تولید این مجموعه که مراحل پایانی تصویربرداری را می‌گذراند، هم اکنون در شهرک سینمایی دفاع مقدس حضور دارند تا سکانس‌های نهایی را فیلمبرداری کنند.

«سنجرخان» جزو سریال‌های فاخر و تاریخی رسانه ملی است که تولید آن از مدت‌ها پیش شروع شده بود، اما به دلیل برخی مشکلات از جمله شیوع کرونا با وقفه‌هایی مواجه شد. در نهایت با حمایت جدی معاونت امور استان‌ها و تلاش مرکز کردستان و عوامل تولید، تصویربرداری مجدد آغاز شد.

این سریال درباره شخصیتی به همین نام است؛ قصه سردار کردی که نامش در تاریخ ماندگار شده و این سریال قرار است از ایستادگی‌ها و زندگی او در مقطعی از تاریخ که پر از حادثه بود بگوید.

سنجرخان در روستای زیبای نران در قلب کردستان به دنیا آمد. قهرمانی که در ظهر عاشورای یکصد سال قبل با دسیسه حکام مستبد وابسته به بیگانه بعد از چند سال مبارزه و ایستادگی در مقابل نفوذ بیگانگان روس و انگلیس و رد القاب و عناوین اهدایی عثمانی و مخالفت با ظلم و ستم خوانین محلی به شهادت رسید.

این مجموعه با تهیه‌کنندگی حسین جلالی و کارگردانی محمد حسین لطیفی، در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید می‌شود و قرار است سال ۱۴۰۱ به آنتن برسد.

محمود پاک‌نیت، احمد نجفی، جلیل فرجاد، پیام دهکردی، علی اوسیوند، فاطمه شکری، قطب‌الدین صادقی، شیما ملایی، لیلی سعیدی و زاهد زندی از جمله بازیگران حرفه‌ای و بومی سریال سنجرخان هستند و نقش شخصیت اصلی را نیز فرشید گویلی از هنرمندان کردستانی ایفا می‌کند.

افکار نیوز

دیدگاهتان را بنویسید