- فیلم و سینما

فیلم کوتاه یکی از مهمترین و جدی ترین عرصه هنرنمایی هنرمندان در حوزه سینماست

«سید رسول موسوی نژادیان»، امروز (پنج شنبه 26 خرداد) در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره فیلم کوتاه «شیراز» که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: فیلم کوتاه یکی از مهمترین و جدی ترین عرصه هنرنمایی هنرمندان و سینما گران در حوزه سینماست.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه فیلم کوتاه به دلیل کارکرد بالا و تولید هدفمند و رویکرد آموزشی، مخاطبان فرهیخته ای دارد، اظهار کرد: برخی نگاه ها به فیلم کوتاه اینست که پله اول و ورود به سینما فیلم کوتاه است و بسیاری از صاحب نظران این نظر را ندارند.

وی با اشاره به اینکه فیلم کوتاه رسته ای جدی است و توانایی زدن بسیاری از حرف های متفکرانه را دارد، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت فیلم کوتاه می تواند ایران را عرصه های بین المللی معرفی کند.

موسوی نژادیان با یادآوری این مطلب که فیلم کوتاه به اندازه فیلم بلند دیده نمی شود هر چند در بسیاری از حوزه ها تاثیرات آن از فیلم سینمایی و بلند بیشتر است، اضافه کرد: برگزاری جشنواره های فیلم کوتاه بستری برای شکل گیری جمع فرهیختگان و نمایش فرهیختگان است به طور حتم این رویداد نواقصی داشته است.

وی با اشاره به اینکه مهجوریت فیلم کوتاه بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: امیدوارم با نقد منصفانه دوستان، جشنواره یازدهم با کمترین نقص برگزار شود.

موسوی نژادیان با اشاره به اینکه برای این جشنواره 103 اثر رسیده است که 35 اثر پس از داوری پذیرفته شدند، تاکید کرد: اعضای هیئت انتخاب جشنواره «محسن مقدم»، «نگین امین زاده» و «حمیدرضا مومنی» و اعضا و هیئت داوران جشنواره «کیانوش عیاری»، «کریم لک زاده» و «محمد برفر» بودند.

شبستان

دیدگاهتان را بنویسید