- برندهای برتر, تکنولوژی

قابلیت‌های هوش مصنوعی Google Photos برای کاربران اندروید و iOS رایگان شد

 

در خبری خوب گوگل قصد دارد قابلیت‌های کاربردی و مبتنی بر هوش مصنوعی Google Photos را به صورت رایگان در دسترس عموم کاربران قرار دهد. این شرکت اعلام کرده است که بزودی برای استفاده از این قابلیت‌های هوش مصنوعی نیازی به خریداری حساب‌های کاربری ویژه و یا استفاده از گوشی‌های پیکسل نخواهد بود و تمامی کاربران می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

برنامه Google Photos هم اکنون دارای قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی فراوانی است که قابلیت‌هایی همچون Magic Eraser، Photo Unblur و Magic Editor مهم‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. کاربران هم اکنون برای استفاده از این قابلیت‌ها به حساب کاربری Google One نیاز دارند که به صورت پولی و غیر رایگان در دسترس قرار دارد. همچنین با استفاده از گوشی‌های پیکسل نیز می‌توان این قابلیت‌ها را به صورت رایگان در اختیار گرفت. اما گوگل به تازگی اعلام کرده است که این رویه در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد.

براساس گزارش Theverge، گوگل به تازگی اعلام کرده است که از تاریخ 15 می (26 اردیبهشت) استفاده از این قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نیازمند هیچگونه حساب کاربری نخواهد بود. همچنین کاربران برای اینکه بتوانند تصاویر خود را با استفاده از این قابلیت‌های Google Photos ویرایش کنند نیازی به گوشی‌های پیکسل نخواهند داشت. قرار است این تغییرات در نسخه اندروید و iOS این برنامه صورت بگیرد و کاربران دستگاه‌های مبتنی بر این دو سیستم‌ عامل از این قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره ببرند.

البته گوگل اعلام کرده است که هنوز محدودیت‌هایی در این بخش پیش‌روی کاربران است. کاربرانی که قصد دارند به صورت رایگان از این قابلیت‌های هوش مصنوعی استفاده کنند می‌توانند در هر ماه حداکثر 10 عکس را ویرایش و ذخیره نمایند. این در حالی است که کاربران گوشی‌های پیکسل و حساب کاربری Google One در این بخش محدودیتی ندارند و می‌توانند هر تعداد عکسی که نیاز دارند را مورد ویرایش قرار دهند.

Magic Editor یکی از ویژگی‌های جذاب Google Photos است که در شش ماه اخیر تنها در دسترس کاربران دو گوشی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو قرار داشته است. با ایجاد این تغییرات توسط گوگل دسترسی تمامی کاربران به این قابلیت ممکن خواهد شد. همچنین این اتفاق قرار است برای دو قابلیت قدیمی‌تر Google Photos که آن‌ها را با عنوان Photo Unblur و Magic Eraser می‌شناسیم نیز رخ دهد. گوگل اعلام کرده است در گام اول دسترسی تمامی کاربران به دو قابلیت Best Take و Audio Magic Eraser را ممکن نخواهد کرد و آن‌ها فعلاً قرار است تنها در اختیار کاربران گوشی‌های پیکسل جدید قرار داشته باشد.

با استفاده از قابلیت Magic Editor می‌توان اشیا یا المان‌های اضافی موجود در تصاویر را از آن‌ها حذف کرد. قابلیت Photo Unblur با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر مات را اصلاح می‌کند. Portrait Light نیز قابلیت مهم دیگری است که به کاربران در ویرایش میزان روشنایی و محل منبع نور تصاویر کمک می‌کند. گوگل همچنین قصد دارد دسترسی عموم کاربران به قابلیت‌های دیگری همچون Sky suggestions، Color pop، HDR effect، Cinematic Photos و Styles را ممکن کند.

البته گوگل اعلام کرده است که برای استفاده از این قابلیت‌های هوش مصنوعی باید گوشی‌های هوشمند حداقل قطعات سخت افزاری موردنیاز را در اختیار داشته باشند. تراشه 64 بیتی، سیستم عامل اندروید 8 یا iOS 15 و همچنین حداقل چهار گیگابایت حافظه رم به عنوان این شرایط از سوی گوگل اعلام شده است. گوگل همچنین قصد دارد در آینده این قابلیت‌های هوش مصنوعی را در سیستم عامل کروم و دستگاه‌های کروم بوک خود به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دهد.

زومیت