- اجتماعی, فرهنگی

محمدرضا سرشار، قصه‌گوی ظهر جمعه امروز در نمایشگاه کتاب تجلیل می‌شود

مراسم تجلیل از محمدرضا سرشار مشهور به رضا رهگذر، نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی و گوینده برنامه رادیویی «قصه ظهر جمعه» امروز جمعه ۲۲ اردیبشهت‌ماه در کوشک نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

مراسم تجلیل از محمدرضا سرشار مشهور به رضا رهگذر، نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی و گوینده برنامه رادیویی «قصه ظهر جمعه» امروز جمعه ۲۲ اردیبشهت‌ماه ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود.

این برنامه امروز در کوشک کتاب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران واقع در شبستان اصلی، مقابل محراب شبستان با حضور برخی از نویسندگان و مردم برگزار می‌شود.

محمدرضا سرشار در سال ۱۳۳۲ در شهر کازرون متولد شد. او پس از دریافت دو دیپلم فنی و ریاضی و طی دوره سربازی در کسوت سرباز معلم (سپاهی دانش) در سال ۱۳۵۴، در رشته مهندسی صنایعِ دانشگاه علم و صنعت ایران مشغول به تحصیل شد. اما به‌خاطر علاقه‌ای که به نویسندگی داشت پس از گرفتن فوق‌دیپلم دانشگاه علم و صنعت را رها کرد و به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت. سرشار در سال ۱۳۵۹ در شیراز ازدواج کرد. در سال ۱۳۸۵ از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان و نویسندگان مستقر در وزارت ارشاد، برای مجموعه فعالیت‌های ادبی سرشار، به وی گواهینامه درجه یک هنری داده شد.

همچنین در پیامی از رهبر انقلاب، برای مراسم بزرگداشت او در سال ۱۳۸۵ که مشترکاً توسط صداوسیما و جشنواره «داستان‌های قرآنی، پیامبران و ائمه» برگزار شد، آمده‌ است: «آقای سرشار حق بزرگی بر ادبیات انقلاب دارند.»

فارس

دیدگاهتان را بنویسید