- فرهنگی

مدرسه‌ نویسندگی و تصویرگری در استان قم راه‌اندازی شده است

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از راه‌اندازی مدرسه نویسندگی و تصویرگری در استان قم خبر داد.
امیرعلی عموزاده در حاشیه برگزاری دوره آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان «قاصدک» در قم، با اشاره به پیشرفت ادبیات کودک و نوجوان، گفت: در عرصه کودک و نوجوان هر چقدر در حوزه آموزش تولید و نشر پیشرفت کرده باشیم، باز هم جا دارد. من خاطرم هست حضرت آقا سال ۸۲  فرمودند این نشر کودکان را جدی بگیرید. طبیعی است که آقا در نمایشگاه کتاب هم باز درباره این موضوع نکاتی را بفرمایند و امر کنند که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان به صورت کمی و کیفی کار انجام شود.
 
وی تصریح کرد: خدا را شکر ما نهضتی را مختص استان قم تحت عنوان نویسندگی راه انداختیم و تا الان با انجمن‌ها و موسسات مختلف صحبت شده است و امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.
 
عموزاده بیان کرد: یکی از نمونه‌های این حرکت، جدی گرفتن این موضوع در سطح وزارتخانه، شخص وزیر و دوستان فرهنگی است که نمود آن را در برنامه «قاصدک» می‌بینیم.

وی یادآور شد: ما دو کار ویژه مدرسه‌ای نویسندگی و مدرسه تصویرگری در استان قم داریم. مدرسه نویسندگی که در راستای همان نهضت نویسندگی است. واقعیت آن است ما در عرصه کودک و نوجوان با توجه به ظرفیت‌های استان قم در تولید داستان و رمان خیلی مشکل نداریم و در همین مدت چند ماه تولیدات داستانی زیادی تولید شد. گره اصلی در کار تولید داستان کودک گره تصویرگری است که هم زمان‌بر است و هم هزینه می‌خواهد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، بیان کرد: به همین خاطر ما به این نتیجه رسیدیم که در بحث تصویرگری باید نیرو تربیت شود و خدا را شکر این کار انجام شده است. از طرفی در حال تدوین یک بانک جامع اطلاعاتی از نویسندگان و تصویرگران حوزه کودک هستیم تا بتوانیم کار را با کیفیت بیشتر دنبال کنیم.

ایبنا

دیدگاهتان را بنویسید