- فرهنگی

مستند ترانه‌های بازگشت در بیروت رونمایی شد

 مستند ترانه‌های بازگشت که به تاریخچه شعر مقاومت و فلسطین و دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با شعرای عرب‌زبان می پردازد، روز سه‌شنبه با حضور وزیر فرهنگ لبنان، سفیر ایران در لبنان و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی لبنانی و فلسطینی در سالن وزارت فرهنگ لبنان در رونمایی شد.

این مستند ۷۰ دقیقه ای به زبان عربی توسط موسسه فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی تهیه شده و با همکاری وزارت فرهنگ لبنان در بیروت به نمایش درآمده است.

محمد مرتضی وزیر فرهنگ لبنان در مراسم اکران خصوصی این مستند با تاکید بر اینکه در جبهه جنگ فرهنگی، شعر یکی ممیزترین ابزار نبرد با دشمنان اسلام است اظهار داشت: توجه رهبر معظم انقلاب به این موضوع در قالب این مستند به خوبی به تصویر کشیده شده است و این خود می تواند راهنمایی موثر در مسیر نبرد فرهنگی باشد.

 

در مستند ترانه های بازگشت به دوره آغازین شعر مقاومت فلسطین پرداخته و در دوره دوم با توجه به شکست های به وجود آمده، یأس و حسرت وارد شعر شده است و در دوره سوم نیز ، که به سالهای ۱۹۵۰تا ۱۹۷۰ اشاره دارد با پبروزی های به دست آمده، بازگشت امید به شعر مقاومت را شاهد هستیم و در حال حاضر در شعر مقاومت به ایثار، شهادت، جهاد و بیداری رسیده ایم.

مجتبی امانی سفیر کشورمان در لبنان نیز در مراسم اکران این مستند گفت: مقاومت امروز در تمام جبهه های مختلف به کنشگر تبدیل شده و در جنگ نرم و جبهه فرهنگی نیز با تولید مستندهایی از این دست پیشرو است.
 

این مستند علاوه بر اکران های عمومی و خصوصی در کشورهای مختلف و در شبکه های تلویزیونی محور مقاومت، روز پنج شنبه ساعت ۱۹:۳۰ و جمعه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه های یک و دو رسانه ملی پخش خواهد شد.

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید