- فرهنگی

موسیقی‌های اصیل ایرانی- اسلامی جایگزین موسیقی‌های غربی شوند

 
«شکارچی» با اشاره به اینکه موسیقی‌های اصیل ایرانی- اسلامی جایگزین موسیقی‌های غربی شوند، گفت: اساتید و متبحران عرصه موسیقی‌های حماسی و اصیل ایرانی بایستی بیشتر در میدان باشند و فعالیتشان را ادامه دهند.

«دبیح الله شکارچی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پلدختر امروز( یک شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار در خرم آباد، اظهار داشت: موسیقی حماسی از گذشته تا به حال  در فرهنگ کشور ما جایگاه ویژه ای داشته است.

وی افزود: موسیقی حماسی در برانگیختن روحیه حماسی همه قومیت‌های کشور ما، به خصوص قوم لر بسیار موثر بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستان پلدختر با بیان اینکه حماسه باعث شد که مردمان این سرزمین کهن همواره با روحیه مقاومت در مقابل ظلم و جور متجاوزین ایستادگی کنند، گفت: دفاع مقدس نمونه بارز این دشمن ستیزی است.

شکارچی به تصنیف مشهور «دایه دایه» اشاره کرد و  ادامه داد: استاد محمد میرزاوند و خوانندگان مطرح دیگر  مانند استاد محمد صادق آهنگران، در دوران دفاع مقدس با نوای دلنشین خود باعث ترغیب حضور جوانان و نوجوانان در میدان نبرد حق علیه باطل شدند.

وی با ابراز تاسف از اینکه موسیقی‌های اصیل و محلی در سالیان اخیر تا حدودی مورد بی‌مهری قرار گرفته اند، خاطر نشان کرد: بخشی از جوانان و نوجوانان، به موسیقی‌های غربی گرایش دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه موسیقی‌های اصیل  ایرانی- اسلامی جایگزین موسیقی‌های غربی شوند،  گفت: اساتید و متبحران عرصه موسیقی‌های حماسی و اصیل ایرانی بایستی بیشتر در میدان باشند و فعالیت‌شان را ادامه دهند.

دفاع پرس

دیدگاهتان را بنویسید