- فرهنگی

نسخه صوتی «خاتون و قوماندان» منتشر شد

نسخه صوتی «خاتون و قوماندان» کتاب تحسین شده توسط مقام معظم رهبری با صدای زینب بیات از چهره‌های فرهنگی افغانستان به زودی منتشر می‌شود.

 

کتاب «خاتون و قوماندان» که پس از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این اثر، از جمله آثار پرمخاطب در بازار نشر بوده است، شنیدنی شد.

انتشارات ستاره‌ها نسخه صوتی این کتاب را با صدای زینب بیات شاعر، نویسنده، تهیه‌کننده و گوینده رادیو دَری در مشهد و از مهاجران افغانستانی در ایران منتشر خواهد کرد.

خاتون و قوماندان به قلم مریم قربان‌زاده نوشته شده و تلاش دارد نگاهی متفاوت به زندگی یکی از فرماندهان فاطمیون داشته باشد.  داستان زندگی مشترک شهید علیرضا توسلی معروف به (ابوحامد) فرمانده لشکر فاطمیون را از زبان همسر وی،  ام‌البنین حسینی، روایت می‌کند. 

رهبر معظم انقلاب در تقریظی بر این کتاب چنین مرقوم فرموده‌اند:‌ «بسمه تعالی، سلام خدا بر شهید عزیز، علیرضا توسّلی، مجاهد مخلصِ فداکار و بر همسر پرگذشت و صبور و فرزانه‌ی او خانم ام‌البنین. حوادث مربوط به مهاجران افغان را که در این کتاب آمده است از هیچ منبع دیگری که به این اندازه بتوان به آن اطمینان داشت دریافت نکرده‌ام. برخی از آن ها جداً تاثرانگیز است، ولی از سوی دیگر، حرکت جهادی فاطمیون افتخاری برای آنها و همه‌ افغان‌ها است.»

ترجمه انگلیسی، عربی و اردوی این کتاب نیز در دست انجام است و قرار است در کشورهای مقصد توزیع شود.هم‌چنین این کتاب محور پانزدهمین دوره پویش کتابخوانی «کتاب و زندگی» نیز قرار گرفته است. این پویش از دهم خرداد با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه و انتشارات ستاره‌ها آغاز شده است.

ایبنا

دیدگاهتان را بنویسید