- سلامت

واکسیناسیون ۲۰۱۲ زائر در برابر بیماری‌های واگیردار

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از واکسیناسیون ۲ هزار و ۱۲ نفر در برابر بیماری‌های واگیردار در ۹ ماهه امسال خبر داد.

کاوسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: واکسیناسیون در برابر بیماری‌های واگیردار با هدف افزایش ایمنی زائران حجاج، عتبات و عموم جامعه به طور تخصصی برعهده جمعیت هلال‌احمر است که در این جهت طی ۹ ماه گذشته ۲ هزار و ۱۲ نفر در برابر بیماری ممنژیت واکسینه شده اند.

او افزود: در بخش درمان و توانبخشی خدماتی مختلفی با حضور نیرو‌های مجرب به مراجعان ارائه می‌شود و سالم‌سازی جامعه و ارائه خدمات به موقع از مهمترین دغدغه‌های جمعیت هلال احمر است که در ۹ ماه گذشته امسال ۸۶۷ نفر فیزیوتراپی، ۱۷۵ نفر ارتوپدی فنی، ۴۳۶ نفر کاردرمانی و ۴۳۷ نفر گفتار درمانی شده‌اند.

کاوسی به معاینه ۲ هزار و ۱۱۰ نفر در طرح معاینات حج تمتع امسال اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۸ هزار ۸۵۴ نفر به داروخانه هلال احمر مراجعه داشته‌اند که از این تعداد، بیش از ۱۴ هزار نفر بیمار خاص و صعب العلاج بوده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد: پاسخگویی اثربخش به سوانح و حوادث در زمان بحران و ارائه ظرفیت‌های بهداشت و درمان اضطراری، کمک به تأمین زندگی سالم و  ترویج صلح و دوستی از دیگر اهداف مهم حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی است.

او اظهار کرد: به منظور افزایش ارائه خدمات دارو‌های شیمی درمانی و دارو‌های خاص به بیماران، داروخانه جمعیت هلال احمر به صورت تمام وقت در شهرستان بیرجند خدمات ارائه می‌کند و مردم می‌توانند در تمام ایام هفته به غیر از جمعه‌ها، از ساعت ۸ تا ۱۳، برای دریافت دارو به داروخانه مراجعه کنند.  

باشگاه خبرنگاران جوان