- فرهنگی

کانون پرورش فکری مرکز تولید فکر و فرهنگ‌ سازی است

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گیلان بر لزوم برنامه ریزی در اجرای فعالیت های مشارکتی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: کانون مرکز تولید فکر و فرهنگ‌ سازی است.

ایرج شاکری نیا صبح سه شنبه در نشست هم اندیشی با مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به گذشته روشن، سرمایه‌های انسانی و تنوع فعالیت‌های کودک و نوجوان اظهار کرد: کانون مرکزی برای تولید فکر و فرهنگ‌سازی است.

وی اضافه کرد: دانش، شناخت و آگاهی حول محور تفکر و اندیشه‌ورزی جمع‌می‌شوند و در حقیقت، برنامه‌های کانون پرورش فکری نقش به‌سزایی در فرهنگ‌سازی دارد.

شاکری نیا با بیان اینکه از ضرورت‌های هم‌گرایی دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ و پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای است، ادامه داد: مجموعه‌های دست‌اندرکار عرصه تعلیم و تربیت و اتاق‌های فکر این مجموعه‌ها، بستری هستند که آینده‌سازان بالنده در آن ریشه دارند.

وی اضافه کرد: استقبال از اقدامات کانون برای گسترش و تعمیق همکاری‌ها و تشریح برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان برای ایجاد ارتباط مؤثر و دو سویه با کانون مورد تاکید است.

شاکری نیا بر لزوم برنامه ریزی در اجرای فعالیت‌های مشارکتی اشاره کرد و گفت: معرفی نو معلمان به کانون جهت کارورزی، تبادل مدرس و مربی میان کانون پرورش فکری و دانشگاه فرهنگیان، در دستور کار قرار دارد.

نگاه تربیتی مبتنی بر آموزه‌های دینی، تقویت شود

«حجت الاسلام احمد عادلی» نماینده نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان در ادامه این نشست با اشاره به نیازهای جامعه به تعمیم نگاه تربیتی مبتنی بر آموزه‌های دینی گفت: نگاه دینی در مباحث ما دارای جایگاه ویژه‌ای است و درجامعه‌ای زندگی می‌کنیم که ضرورت‌دارد برای فعالیت‌های سرشار از معرفت و متکی بر ارزش‌های اسلامی برنامه داشته باشیم.

حجّت‌الاسلام عاملی با تاکید بر اهمیت این موضوع ادامه داد: نقشه شوم دشمنان در عرصه فرهنگ، متوجه نسل کودک، نوجوان و جوان است و در این میان، تهدیدهای فضای مجازی و شبکه‌های مجازی امکانی برای نفوذ و آسیب‌رسانی به نسل آینده کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه روشنگری و غبارروبی فکری از اولویت‌های فعالان فرهنگی است، تصریح‌کرد: برای نیل به این هدف، نیازمند تربیت مربیان و معلمان آگاه و توانمند هستیم.

حجت الاسلام عاملی کار فرهنگی را لازمه تحول آفرینی عنوان کرد و گفت: پیشینه فعالیت‌های کانون پرورش فکری و دانشگاه فرهنگیان اقدامات مؤثر در این عرصه است و در سایه هم‌افزایی و پیگیری مصوبات، شاهد حرکت‌های سازنده‌ای خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید