- هنر

یک مسوول حوزه هنری: پیگیر ایجاد فروشگاه‌های هنر هستیم

 

رییس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور از پیگیری برای راه اندازی فروشگاه‌های هنر در راستای معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان و بهبود اقتصاد هنر خبر داد.

 محمد زرویی روز دوشنبه درحاشیه افتتاح نمایشگاه خوشنویسی “به قربان غدیر تو” در قزوین افزود: در این فروشگاه ها آثار هنری شاخص هر استان در معرض فروش قرار می گیرد و مردم می توانند آنها را به سهولت تهیه و خریداری کنند.

وی یادآور شد: اولویت ما تامین زیرساخت هاست و درصدیم فروشگاههای اینترنتی در داخل و خارج راه اندازی کنیم تا دسترسی عموم مردم به آثار هنری ممکن و تسهیل شود.

رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری کشور اضافه کرد: قزوین از استان های شاخص برای راه اندازی فروشگاه هنر به شمار می رود.

این مسوول افزود: در حوزه هنری شاهد حضور خطاطان حرفه ای و درجه یک هستیم و در قزوین نیز که پایتخت خوشنویسی محسوب می شود این هنر اصیل توسط هنرمندان شاخصی چون استاد پیله چی به خوبی زنده نگهداشته شده است.

زرویی با بیان اینکه برای تقویت اقتصاد هنر از سوی حوزه هنری کارهای جدیدی شروع شده است،افزود: با تولید آثار هنری و فرهنگی و مشتقات آنها از جمله بازی، سرگرمی، پوشاک، لباس و لوازم التحریر و بازآفرینی و تکثیر آثار هنری تلاش می کنیم تا خانواده ها این آثار هنری را در سبد فرهنگی خود قرار دهند که این کار می تواند به اقتصاد هنرمندان کمک شایانی کند.

به گفته این مسوول، حوزه هنری از بابت این که آثار هنری زیادی در اختیار دارد صاحب سرمایه های ارزشمندی است و در این راستا آثار خوبی در کشور تولید شده و این قابلیت وجود دارد که این هنرهای شاخص در اختیار مردم هم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه آثار هنری بیشتر در گالری ها نمایش داده شده و در موزه ها نگهداری می شده و مردم از داشتن آنها محروم بوده اند و از آنها در زندگی استفاده نکرده اند بنابراین حوزه هنری در این بخش فعال شده تا این آثار هنری در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای بازاریابی آثار هنری در عرصه بین الملل هم کارهایی در دست اقدام است تا در کشورهای حوزه خلیج فارس، منطقه و ترکیه بتوانیم آثار شاخص هنرمندان را عرضه و معرفی کنیم.

این مسوول افزود: آثار هنری ایرانی مشتریان زیادی در کشورهای مختلف جهان دارد و یک محصول برای صادرات فرهنگی است که می تواند به معیشت و اقتصاد هنرمندان کمک کرده و زندگی آنها را بهتر کند.

زرویی برپایی نمایشگاه خوشنویسی در قزوین را حرکت فرهنگی خوبی دانست و گفت: نمایشگاه بسیار خوبی در قزوین برپا شده و با ظرفیت های بسیار ارزشمندی که در هنر خوشنویسی این خطه وجود دارد و بزرگانی زیادی که از منطقه برخواسته اند به نظر می رسد جای برپایی این نوع نمایشگاه ها خالی بود.

به گزارش ایرنا، در نمایشگاه خوشنویسی “به قربان غدیر تو” آثار استاد احمد پیله چی و ۲۸ هنرمند دیگر در نگارخانه مهر حوزه هنری به نمایش گذاشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید