- بناهای تاریخی, فرهنگی

حوزه هنری در تلاش برای حفظ محفل هنرمندان اصفهانی

بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با رای محاکم قضایی مالک اصلی عمارت خانه هنرمندان شناخته شد.

 چند روزی است فضای مجازی پر شده از ابراز نگرانی هنرمندان اصفهان درخصوص واگذاری خانه هنرمندان به بنیاد شهیدوامور ایثارگران استان، درحالیکه قانون مالک اصلی این خانه را بنیاد شهید معرفی کرده است.
رئیس حوزه هنری اصفهان گفت: حوزه هنری خانه هنرمندان را به بنیاد شهید واگذار نکرده، بلکه بنیاد شهید با رأی محاکم قضایی به عنوان مالک این عمارت شناخته شده است.
احمدی فر افزود: برپایه مستنداتی که بنیاد شهید به دادگاه ارائه کرده مالکیت این خانه به این نهاد واگذار شده است، اما تلاش می شود تا محفل هنرمندان حفظ شود این خانه تغییر کاربری ندهد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان هم گفت: وظیفه این نهاد دفاع از حقوق ایثارگران است، اما نسبت به هنرمندان هم احساس مسئولیت می‌کند.
داریوش وکیلی افزود: از تمام هنرمندان در خواست می‌شود تا با قدرت و انرژی در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت فعال شوند و مطمئن باشند این خانه تغییر کاربری نمی‌دهد و همچنان محفلی برای هنرمندان اصفهان است.
خانه هنرمندان اصفهان در دو طبقه که پیشینه عمده آن به دوره پهلوی بر می‌گردد، از چند دهه پیش تحت نظر حوزه هنری اصفهان به منزلگاهی برای هنرمندان تبدیل شد و سالیانه بیش از ۱۰۰ انجمن هنری و فرهنگی از خدمات این مرکز بهره مند می‌شوند.
 
منبع:صداوسیما

دیدگاهتان را بنویسید